Conform răspunsurilor primite la solicitările oficiale, pentru turismul bistriţean din ultimii 4 ani, fondurile publice alocate prin Asociaţia de dezvoltare intercomunitară „Turism în Bistriţa-Năsăud” reprezintă aproximativ 750 de mii de lei sau 150 de mii de Euro, bani risipiţi pe studiile de fezabilitate!

Elveţia sau Austria trăiesc din turism!Retoric ne tot întrebăm de ce România, comparată deseori cu aceste ţări la nivel de potenţial turistic, de ce nu reuşeşte să pună la punct infrastructura rutieră şi hotelieră din turismul românesc prin investiţii şi politici publice clare şi predictibile?

De ce nu susţinem prin învăţământul profesional dual formarea tinerilor în această industrie inclusiv prin fondurile europene care vin acum de la Bruxelles ?

Deşi nu are nici la această oră măcar un site oficial de internet, ca sursă publică de informaţii care să promoveze turismul în judeţ, Bistriţa-Năsăud nu stă în schimb deloc rău la capitolul bani investiţi (vorba vine!) în acest sens. Totul datorită încă unei instituţii controlate cu dibăcie de către liderii PSD judeţeni şi aliaţii lor, specializată în cheltuirea – cu rost şi fără rost, dar la valori considerabile – a banilor publici: Asociaţia pentru Dezvoltare Intercomunitară (ADI) „Turism în judeţul Bistriţa-Năsăud”.

Am cerut informaţii oficiale în calitate de parlamentar de Bistriţa-Năsăud pentru a înţelege unde se duc banii judeţului alocaţi turismului prin ADI Turism.Din succintul raport financiar emis de către Consiliul judeţean, în urma solicitării Biroului parlamentar USR din Bistriţa-Năsăud, cu privire la principalele proiecte şi activităţi derulate de către ADI Turism, se poate remarca „mâna largă” de care a dat dovadă administraţia publică PSD începând cu anul 2019, inclusiv 2020, peste 750 de mii de lei plătiţi din bugetul public al judeţului pentru un minim de doar 6 (!) proiecte/ activităţi.

Ca o dovadă de „generozitate” a celor care administrează banii publici ai judeţului sar în ochi, spre exemplu „serviciile de creaţie (design grafic) în vederea realizării constructului de brand al judeţului Bistriţa-Năsăud care conţine designul logo-ului în versiunile color, bicolor şi monocrom şi manual de identitate vizuală”. În schimbul acestui logo, bugetul judeţean a fost uşurat de suma de 117.215 lei, adică aproximativ 25.000 de euro (valoare comparabilă cu cea a unei locuinţe în municipiul reşedinţă de judeţ!).

Recordul de cheltuială îl deţin „serviciile de consultanţă pentru elaborarea unui studiu privind conceptul şi viabilitatea economică a parcului de distracţii Dracula Park”, cu nu mai puţin de 200.000 de lei, adică peste 40.000 de euro, bani plătiţi de asemenea în 2019.

Nici la capitolul „filme” mai marii judeţului nu s-au zgârcit. Peste 145.000 de lei (adică circa 30.000 de euro) au fost achitaţi pentru realizarea unui film de prezentare şi promovare a judeţului Bistriţa-Năsăud.Pe lângă toate acestea, costurile de 119.000 de lei ale unui grup statuar la Piatra Fântânele par a fi deja ceva „firesc”!Cât turism face de fapt această Asociaţie de Dezvoltare Intercomunitară se poate convinge oricine este interesat să caute informaţii despre oferta în domeniu a judeţului, pe care instituţia ar trebui să îl promoveze şi susţină. Nu vă mai străduiţi să găsiţi website-uri pe internet, căci răspunsul îl aveţi aici, din partea administratorului public al Consiliului judeţean, cel care patronează „generoasa” instituţie: „vă informăm că nu există un site oficial privind promovarea turismului în judeţul Bistriţa-Năsăud” (!).

Pentru aşa răspuns, cer public demisia responsabililor pentru rezultatul Zero promovare oficială a turismului judeţean în mediul online!Suntem curioşi să vedem sub ce formă se vor întoarce „pomenile” făcute şi de acest ADI al judeţului Bistriţa-Năsăud din bani publici, către diverşi prestatori, pe sume exorbitante cu dedicaţie si greu de justificat!Pentru managementul defectuos, cer demisia conducerii ADI Turism!Competenţa şi politica pentru cetăţeni sunt priorităţile schimbării în bine a judeţului!#Turismul durabil face diferenţa!

Sursă foto: Wikipedia

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.