Deputat Mirela Furtună (Grupul parlamentar al PSD): Am vrut să ştiu ce măsuri va lua actualul ministru al Mediului pentru a proteja pădurile României. Va acţiona indiferent ca fostul ministru sau va lua măsurile necesare?Săptămâna trecută i-am adresat o întrebare domnului ministru Tanczos Barna, care conţine şi o soluţie.L-am informat pe această cale că în şedinţa Camerei Deputaţilor din data de 23 aprilie 2020 a fost adoptat proiectul de Lege privind gospodărirea durabilă a pădurilor României (Legea 57/2020), prin care a fost interzis exportul de buşteni şi de lemn rotund, pe o perioadă de 10 ani, începând cu data de 1 ianuarie 2021, în spaţiul extracomunitar.

Forma iniţială a proiectului prevedea interzicerea comercializării buştenilor şi a lemnului rotund atât în spaţiul extracomunitar, cât şi în spaţiul comunitar. Această prevedere intră în contradicţie cu politicile interne ale Uniunii Europene cu privire la libera circulaţie a mărfurilor, astfel cum prevede Tratatul privind funţionarea Uniunii Europene (TFUE), precum şi Regulamentul (UE) 955/2010.Efectele acestei legi sunt limitate, deoarece majoritatea lemnului neprelucrat merge către statele membre UE. Numai o restricţionare a exportului de lemn neprelucrat, în cadrul UE, pe o perioadă ce câţiva ani, ne va da posibilitatea să implementăm un cadru legislativ coerent şi să protejăm în mod real fondul forestier al României.

Având în vedere toate aceste elemente, precum şi dorinţa de a proteja cât mai bine fondul silvic al României, i-am solicitat ministrului să-mi răspundă la următoarele întrebări:1. Sunteţi de aceeaşi părere cu predecesorul dumneavoastră, domnul ministru Costel Alexe, că interzicerea exportului în spaţiul intracomunitar pe o perioadă determinată, de 2 ani, este nejustificată?2.

Aveţi în vedere demararea procedurilor necesare pentru obţinerea unei derogări, în baza art.36 din Tratatul de funcţionare a Uniunii Europene, pentru exportul de buşteni şi lemn rotund în cadrul Uniunii Europene? Menţionez că o astfel de derogare poate fi justificată de protejarea fondului silvic şi asigurarea cantităţii de masă lemnoasă necesară pe plan intern. Puteţi folosi şi jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, respectiv cazurile C2/90 Comisia vs Belgia şi C-203/96 Chemische Afvalstoffen Dusseldorp BV vs Raad van State — Olanda.Sunt convinsă că răspunsurile la cele două întrebări vor fi un barometru pentru intenţiile reale ale noului ministru.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.