Deputatul PNL Dumitru Oprea a solicitat Ministrului Finanţelor Publice informaţii despre posibilitatea eliminării documentelor solicitate de către ANAF pentru eliberarea certificatului fiscal care se află deja în propriile baze de date sau în bazele altor instituţii.„ONG-urile din România s-au trezit că au şi obligaţia de a se înscrie într-un registru ANAF pentru a putea beneficia, în continuare, de finanţare şi sponsorizări.
Pentru înscrierea în acest registru, entităţile interesate trebuie să îndeplinească o serie de condiţii, printre care: să desfăşoare activitatea în domeniul pentru care s-au constituit; să-şi fi îndeplinit toate obligaţiile fiscale declarative prevăzute de lege; să nu aibă restanţe la plata dărilor fiscale (bugetul general consolidat) mai vechi de 90 de zile de la scadenţă/termen de plată; să aibă depuse situaţiile financiare anuale; să nu fi fost declarate inactive.
Dacă îndeplinesc aceste condiţii, reprezentanţii ONG-urilor pot depune online cererile de înscriere în registru (formularul 163). Paradoxal, însă, odată cu această cerere ANAF solicită un certificat de atestare fiscală, emis tot de ANAF, pentru eliberarea căruia se mai cer alte documente.
Chiar dacă ANAF poate, cu un singur click, să vadă dacă o entitate juridică are sau nu datorii către bugetul de stat”, a arătat parlamentarul PNL.În acest context, deputatul Dumitru Oprea a cerut Ministrului Finanţelor Publice detalii privind modul în care se poate rezolva problema solicitării de către ANAF a unor documente pe care chiar ea la emis.