Innobyte, companie romaneasca de dezvoltare software specializata in eCommerce, a incheiat 2020 cu o cifra de afaceri de 1,8 milioane de euro, cu 55% mai mare fata de 2019. Contextul si dinamica favorabila din online ofera premise pentru mentinerea tendintei de crestere si in 2021, cand reprezentantii companiei estimeaza ca Innobyte va depasi pragul de 2 milioane de euro cifra de afaceri, iar EBITDA va ajunge la 460.000 de euro.
Dezvoltarea serviciilor clientilor actuali ai companiei a determinat o crestere peste asteptari pentru compania de dezvoltare software, odata cu dinamica accelerata din piata de eCommerce. Astfel, in 2020, cifra de afaceri a avut o crestere peste estimarile initiale pre-pandemie, in timp ce profitabilitatea companiei s-a triplat fata de 2019, EBITDA ajungand la 430.000 de euro.
Pentru anul in curs, Innobyte mizeaza pe o crestere a cifrei de afaceri cu 15%, depasind astfel pragul de 2 milioane de euro, pastrarea nivelului de profitabilitate si cresterea cu 25% a numarului de angajati.
Pandemia, catalizator pentru dezvoltarea pietei de eCommerce
Odata cu maturizarea fortata a pietei de eCommerce, nevoile de business ale clientilor Innobyte au devenit mai specifice si s-au concentrat pe implementarea rapida de solutii tehnice, adaptarea la context si optimizarea la nivel operational.
Pandemia a avut asupra pietei de eCommerce efect catalizator si a propulsat business-urile din online. Am inregistrat o crestere remarcabila a cererii de servicii din partea partenerilor actuali, pe fondul nevoii lor de a-si dezvolta platformele, iar trendul acesta se va mentine si in 2021”, spune Catalin Bordei, Managing Partner Innobyte.
Tendintele din eCommerce – personalizare, marketplace si subscription
Factorii care vor contribui la atingerea pragului estimat de Innobyte se refera atat la digitalizarea accelerata, cat si la faptul ca in 2021 nevoia de baza va fi legata de performanta platformelor existente si dezvoltarea de solutii care sa plaseze fiecare business in topul cautarilor si accesarilor clientilor si sa-i diferentieze de concurenta.
Utilizatorul este elementul in jurul caruia se va construi in 2021. De asemenea, se va mentine tendinta de securizare si crestere a performantei platformelor. Companiile din eCommerce vor implementa din ce in ce mai multe campanii pentru atragerea si retentia clientilor – ceea ce va presupune dezvoltari noi si asigurarea unui cadru tehnic favorabil: va fi nevoie de magazine online care sa functioneze la parametri optimi, sa asigure o experienta de navigare foarte buna, sigura si care sa permita un trafic mai mare pe platforma, a precizat Catalin Bordei.
De asemenea, printre tendintele pietei de eCommerce se remarca continuarea dezvoltarii platformelor de tip marketplace, pentru oferirea unei game variate de produse, dar si dezvoltarea magazinelor nisate, unde se pune mai mult accent pe personalizare si crearea unei experiente deosebite pentru clienti.
Modelul de subscription este o alta tendinta ce se observa din ce in ce mai mult in eCommerce. Acesta permite magazinelor online sa isi asigure clienti recurenti pentru care vor livra produsele lor preferate cu o anumita regularitate. De asemenea, orientarea catre dezvoltarea de aplicatii mobile continua curba de crestere, acestea devenind un instrument tot mai important in strategia jucatorilor din eCommerce.
Intr-o piata in care exista tot mai multi ofertanti, clientii vor alege sa acceseze magazinul online a carui “voce” rasuna in multime, vor cumpara de la cei care ofera o experienta sigura si foarte buna de navigare si cumparare. Astfel, personalizarea experientei de navigare va fi un diferentiator si cu siguranta vom vedea mai multe proiecte online care vor capitaliza pe aceasta tendinta, a mai explicat Catalin Bordei.
Extinderea echipei si programe de internship
In 2021, Innobyte isi propune cresterea cu 25% a numarului de angajati, astfel incat echipa sa ajunga la 50 de specialisti in eCommerce, pentru a creste capacitatea de gestionare de noi proiecte.
Continuam sa recrutam specialisti in echipa noastra, atat programatori, cat si specialisti in testare si management de proiect. De asemenea, intentionam sa lansam un nou program de internship, prin intermediul caruia sa oferim unui grup de oameni pasionati o parte din know-how-ul nostru in dezvoltarea software si eCommerce, a mai precizat Catalin Bordei.
Despre Innobyte
Innobyte este o companie romaneasca de dezvoltare software specializata in eCommerce care vizeaza maximizarea potentialului de business al partenerilor sai prin dezvoltarea unor platforme de eCommerce sigure, scalabile si inovative. Pe langa serviciile de dezvoltare si de mentenanta eCommerce oferite, Innobyte asigura si servicii de securitate, analiza si imbunatatirea performantei, audit si consultanta de business pentru magazine online din intreaga lume.
In cei 15 ani de activitate, Innobyte a dezvoltat programe software pentru sute de clienti care activeaza in eCommerce si domenii precum tehnologie, sanatate, domeniul bancar sau juridic, turism sau fashion.
Compania este un business 100% romanesc si a fost fondata de catre antreprenorul Catalin Somfalean, care conduce Innobyte alaturi de Catalin Bordei, ambii in rol de managing partners. Amandoi au peste 10 ani experienta in antreprenoriat si mai mult de 15 ani de activitate in comertul online, dezvoltare software, digital, marketing, telecom si retail.