În anul 2021, comparativ cu anul 2020, piața curățătoriilor ecologice de haine din România nu-și revenise la nivelul prepandemic și deși primele 3 luni din 2021 și 2022 se arătau pe ritm ascendent, perspectivele pentru perioada următoare sunt de stagnare.

 

Dacă de la lansarea pe piață și până înainte de pandemie, războiul din Ucraina și schimbările pe plan geo-politic și economic, compania românescă Blue Lagoon Clean a reușit să se dezvolte sustenabil ca urmare a unor planuri bazate pe predictibilitatea din mediul de business, anii ce au urmat au adus adevărate provocări pentru menținerea și dezvoltarea business-ului pe segmentul în care compania activează, respectiv piața curățătoriilor ecologice de haine.

 

“Cei aproape 10 ani de activitate de activitate ai companiei au fost caracterizați de predictibilitate, de acțiuni specifice cu rolul de a creste sustenabil, lucru pe care l-am realizat și care se vede în cifra de afaceri, se vede în mărirea bazei de clienți și în dezvoltarea modelului nostru de business. Cu toate acestea ultimii 3 ani au fost un carusel emoțional și financiar, perioada fiind caracterizată de incertiudine, pe toate palierele ce țin de operarea unui business. Dacă începutul lui 2020 anunța cel mai bun an din istoria companiei, finalul anului a consemnat o scădere de aproape 50% a businessului și pierderi semnificative. Chiar și așa, în 2021 ne-am repliat forțele și am reușit să aducem compania peste valorile anterioare din punct de vedere al vânzărilor dar și din punct de vedere al profitabilității. În 2022, primele 3 luni au adus o creștere de 26% față de 2021, marcând din nou, cel mai bun început de an din istoria companiei. Din luna martie, fatidică după cum au demonstrat ultimii ani, au început să se resimtă efectele războiului din Ucraina, dar și problemele din interiorul tarii ce țin de explozia preturilor, nu doar la carburanți și energie, ci pe toată gama de furnizori. Având lecțiile făcute, am făcut toate modificările necesare în modelul de operare al companiei și astfel am reușit la jumătatea anului să avem o creștere de 17% fata de aceeași perioadă a anului anterior”, spune Vlad Elias, co-fondatorul companiei românești Blue Lagoon Clean.

 

Dacă la început de an (2022) prețurile pentru serviciile oferite de Blue Lagoon Clean erau în media pieței, conform politicilor interne ale companiei, în prezent sunt cu 13.8% mai mici față de medie. “Analiza am făcut-o pentru a demonstra dinamica de creștere existentă în piață. Cu privire la costurile de operare ale companiei noastre, în perioada iunie 2021 – iunie 2022, acestea au crescut cu 57%, cele mai mari creșteri fiind înregistrate pe următoarele segmente: +119% gaze, +61% curent, +41% apa, +40% taxe, +40% mentenanță flota, +33% mentenanță echipamente, +30% carburant, +30% consumabile și nu în ultimul rand +20% salarii. Pentru a putea face față situației am extins capacitățile de procesare pe segmentul online, am închis o locație cu costuri operaționale mari și profitabilitate mică, concomitent cu migrarea clienților către serviciul de colectare și livrare gratuită, și nu în ultimul rând am rambursat o parte din datoriile bancare, astfel încât să eliberăm lichidități cu care să compensăm creșterile din acest an. Vom continua aceste măsuri până la finalul anului, astfel încât să adaptăm modelul de business la contextul actual, iar în același timp să ne respectăm angajamentele luate fata de clienți în ce privește politica de prețuri și standardul de calitate”, povestește Vlad Elias.

 

Deciziile luate la inceputul anului 2022 au avut rolul de eficientizare a operatiunilor Blue Lagoon Clean si au inclus si o majorare de prețuri, a doua din istoria companiei. În primele 3 luni din acest an, compania românească Blue Lagoon Clean, prima curățătorie 100% ecologică din București, a înregistrat o creștere de 26% față de 2021, marcând din nou, cel mai bun inceput de an din istoria companiei. Făcând o comparație între perioada ianuarie – iunie 2022 și aceeași perioadă din 2021, Blue Lagoon Clean a avut o creștere a cifrei de afaceri de 17%, o creștere a bonului mediu de 22%, o crestere cu 25% a numarului de articole pe bon. În prezent online-ul reprezintă 80% din vânzările Blue Lagoon Clean, iar din punct de vedere al clienților, în 2022 a inregistrat 1.096 de clienți noi care accesează serviciile curățătoriei ecologice.

 

Echipa Blue Lagoon Clean va încerca să găsească noi soluții pentru a se adapta și a face față schimbărilor și provocărilor apărute ca urmare a contextului economic din ultimele luni. Nu doar companiile de pe acest segment caută constanță și stabilitate, dar și consumatorii își doresc acest lucru.

 

“Trendurile in industria noastră sunt date de nevoile clienților, care de ceva vreme caută constanță, stabilitate, respectarea angajamentelor și flexibilitate în serviciile pe care le prestăm, în egală măsură în care caută și un preț corect. Deși anul 2022 este unul dificil, în care greul abia începe, vom continua să identificăm oportunități atât pentru noi, cât și pentru partenerii noștri astfel încât compania să își mențină ritmul de creștere și să își consolideze poziția. Adaptabilitatea și deschiderea devin condiții esențiale ale succesului”, spune Cristina Tarasevici, co-fondatoarea companiei românești Blue Lagoon Clean.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.