Valorificând experiența dobândită în calitate de campion global în materie de sustenabilitate și cei peste 25 de ani de experiență pe piața locală, Schneider Electric România furnizează servicii de evaluare companiilor de toate dimensiunile, interesate să-și reducă amprenta de carbon și să devină mai prietenoase cu mediul.
Noile servicii pe care compania le propune clienților existenți, dar și celorlalte companii din piață se bazează pe un studiu de sustenabilitate realizat de Schneider Electric România. Acesta pornește de la situația actuală a companiei, integrează un calcul al amprentei de carbon curente și un plan de decarbonizare, cu soluții concrete și ușor de implementat.
„La nivelul Uniunii Europene, există un cadru legislativ tot mai clar și mai strict, care încurajează companiile de orice dimensiune să măsoare amprenta proprie de carbon și să ia măsuri de reducere treptată a acesteia,” explică Ana Maria Motoc, Consulting Sustainability Advisor, Schneider Electric Romania. „Sustenabilitatea nu mai este demult un deziderat opțional sau rezervat doar companiilor mari, multinaționale. Începând din 2025, companiile mari, cu peste 500 de angajați sunt obligate să publice Rapoarte de Sustenabilitate, iar an de an își urmăresc obiectivele și progresele în această direcție. Dar datele publicate de companiile de audit financiar arată că aproximativ 70% din amprenta de carbon a unei companii mari provine din lanțul său de aprovizionare, așa încât interesul acesteia este să propage preocupările pentru decarbonizare și în rândul furnizorilor săi, companii de orice dimensiune.”
Serviciile de evaluare furnizate de Schneider Electric urmăresc trei direcții: eficiența energetică, energia regenerabilă și creditele de carbon (instrumente de compensare pe care companiile le pot accesa pentru a neutraliza emisiile de carbon pe care le generează). În urma analizei, echipa de specialiști a companiei realizează un raport care indică stadiul actual, propune un plan de măsuri cu recomandări și include estimări de economii realizate în urma implementării acestora.
„Ne bazăm pe experiența noastră de succes de mai multe decenii în materie de sustenabilitate, pe parteneriatele pe care le avem cu specialiști în integrare și, nu în ultimul rând, pe portofoliul extins de produse, soluții și software care ajută companiile să ia măsuri rapide și eficiente care să contribuie la reducerea amprentei lor de carbon,” arată Ana Maria Motoc.
Evaluarea include, în anumite situații, verificarea fluxurilor de lucru și a echipamentelor mari, permițând astfel depistarea oricăror consumuri neconforme și remedierea acestora.
„În proiectele de evaluare folosim protocoalele și standardele internaționale în domeniu, dar și instrumente proprietare, dezvoltate de Schneider Electric pentru zona de sustenabilitate și eficiență energetică. Această expertiză este extrem de valoroasă pentru clienții noștri pentru a putea lua măsuri care să determine și atingerea obiectivelor de decarbonizare, dar și realizarea de economii financiare foarte importante mai ales când vine vorba despre cheltuielile cu energia.”
Despre Schneider Electric
Scopul Schneider Electric este de a genera Impact, permițând oamenilor și organizațiilor să valorifice la maximum energia și resursele, creând o punte între progres și sustenabilitate. Noi numim asta Life Is On.
Misiunea noastră este să fim partenerul de încredere în materie de sustenabilitate și eficiență.
Suntem un lider global în tehnologie industrială, care aduce experiență de vârf la nivel mondial în electrificare, automatizare și digitalizarea industriilor inteligente, infrastructură fiabilă, centre de date pregătite pentru viitor, clădiri inteligente și case intuitive. Susținuți de expertiza noastră solidă în domeniu, oferim soluții IoT industrial bazate pe AI, cu produse conectate, automatizare, software și servicii, furnizând digital-twins pentru a permite o creștere profitabilă pentru clienții noștri.
Suntem o companie formată din oameni dedicați, cu peste 150.000 de colegi și peste un milion de parteneri care operează în peste 100 de țări, pentru a ne asigura proximitatea față de clienții și părțile interesate. Îmbrățișăm diversitatea și incluziunea în tot ceea ce facem, ghidați de scopul nostru semnificativ de a avea un viitor sustenabil pentru toți.