Se pare că Portul Constanţa reprezintă o mare frustrare şi un mare “dezechilibru” naţional. Inclusiv traficul turistic generat de litoral reprezintă o ”chestie” care generează un “dezechilibru” şi o lipsă de echitate faţă de Transilvania, de exemplu.
Astfel, având în vedere că Marea Neagră nu poate fi mutată, în vederea compensării ,,dezechilibrului” s-au decis de către ”drula” de la Ministerul Transporturilor următoarele:*Transformarea municipiilor Arad şi Timisoara în “porturi” la nu mai puţin de 3 autostrăzi;*Implementarea Autostrăzii Timişoara – Moraviţa, pentru ca timişorenii să se ducă la plajă, numai că nu la noi, ci în Muntenegru. Litoralul nostru nu trebuie să le mai placă!;*Nefinalizarea Autostrăzii Sibiu – Piteşti, autostradă care ar putea lega Dobrogea, Portul Constanţa şi Litoralul (ce e drept, Litoralul Românesc) cu Europa de Vest. Secţiunea 2-a a acestei autostrăzi, secţiune care nu a venit ”pomană” de la predecesorii domnului ministru, nu este nici măcar abordată la un nivel care să confirme o intenţie în finalizare.Lipsesc investiţii esenţiale pentru fructificarea atuurilor zonei, dar cei din Guvern nu au minima capacitate intelectuală să continue dezvoltarea Portului Constanţa, mai ales în contextul dezvoltării Canalului Istanbul de către Turcia, crearea unei linii moderne de ferryboat cu Georgia şi investiţii într-un port acolo pentru penetrarea pe linia Asiei Centrale şi deschiderea spre Caucaz, pe modelul Ungariei care creează un port lângă Trieste.Nu mai discutăm de necesitatea urgentă, de vreo 20 de ani, de a crea legături rapide spre sudul litoralului şi spre Delta Dunării pentru a le pune în valoare.Întrebarea este când vor ajunge cei din Dobrogea să profite de ele?Dezvoltarea echilibrată şi echitabilă, dacă va apărea, va apărea doar după 30-40 de ani, în orice caz, după ce probabil că se va termina cu finanţările europene nerambursabile.