Intr-un raport cuprinzator privind tendintele comertului electronic, cu date de pe parcursul anului 2020, www.glami.ro, primul motor de cautare de moda online din Romania, a identificat AI (inteligenta artificiala) drept unul dintre principalii factori declansatori pentru inovatia in domeniul fashion e-commerce in 2021. Mai mult ca niciodata, magazinele online sunt dispuse sa investeasca in invatarea automata si in instrumentele AI menite sa reduca pierderile si sa sporeasca fidelizarea si satisfactia clientilor.

Cum folosesc retailerii AI pe platformele lor online

In 2020 s-a inregistrat o mare tendinta de democratizare si raspandire a AI in e-commerce. In timp ce in trecut doar gigantii de comert electronic foloseau algoritmi de invatare automata (ML) pentru a afla tendintele vanzarilor, acum chiar si micii comercianti sunt dispusi sa foloseasca AI si ML pentru a intelege piata dinamica a modei, ceea ce le poate oferi sanse mai mari de a avea mai mult succes.

Potrivit informatiilor www.glami.ro, retailerii de moda online vad un potential in folosirea AI mai ales pentru:

– Scaderea retururilor
Masura gresita si croiala nepotrivita sunt inca printre principalele motive pentru returnarea produselor comandate online. AI poate ajuta, incepand de la alegerea masurii potrivite, pe baza achizitiilor anterioare si a produselor returnate. Multi e-tailers iau in considerare, de asemenea, implementarea de dressing-uri virtuale, realitate virtuala cu posibilitatea ca un client sa probeze produsele inainte de a le comanda, cu ajutorul camerei frontale a telefonului sau.

– Personalizare si cautare inteligenta
Comertul online de moda se dezvolta constant si din ce in ce mai des clientii se confrunta cu o paralizie a alegerii, din cauza numarului mare de produse disponibile online ori incapacitatii de a gasi ceea ce isi doresc. Cand acest proces devine prea stresant, clientii parasesc procesul de cumparaturi. Cheia pentru a rezolva acest lucru este personalizarea – un client trebuie sa vada produsul care i-ar putea placea si sa gaseasca foarte rapid ceea ce cauta.

Una dintre modalitatile de a face acest lucru este cautarea prin imagini, un instrument deja activ pe toate platformele GLAMI. Utilizatorul poate face o fotografie si apoi poate gasi aceeasi tinuta sau o tinuta similara pe care o poate achizitiona. Acest lucru este benefic nu numai pentru clienti – cautarea prin imagini pe GLAMI a dublat rata de conversie pentru produsele cautate, un atu semnificativ pentru magazinele online partenere.

– Asistenta clienti
Chatbots si asistentii vocali sunt din ce in ce mai cautati de comerciantii romani in online, mai ales ca se estimeaza ca asistentii virtuali AI ar putea reduce costurile de customer support cu 30%.

– Evaluari ale inventarului si ale cererii de produse
AI va fi utilizat in continuare pentru a prezice vanzarile, tendintele si modificarile in cererea de produse, prin monitorizarea retelelor sociale si a altor surse de date.

Investitia in AI – studiu de caz GLAMI

Inca de la izbucnirea pandemiei Covid-19, 47% dintre operatorii online si-au mentinut investitiile in instrumente de inteligenta artificiala, iar 30% dintre comercianti sunt de fapt dispusi sa creasca aceste investitii. Ca parte a aceleiasi analize, prin AI se obtin cresteri in rata de satisfactie a clientilor (+25%), pierderi mai mici si reduceri semnificative ale costurilor.

GLAMI, fiind primul motor de cautare de moda online din Romania, uneste sute de magazine intr-un singur loc. Mii de produse sunt adaugate in catalog in fiecare zi, asadar AI a devenit parte din procesele zilnice ale jucatorului e-commerce. 

Mai mult, echipa dedicata de dezvoltatori AI GLAMI a aflat ca prin introducerea automatizarii pentru a clasifica produsele, pe baza imaginii si descrierilor, precum si pentru a personaliza experienta clientului online, prin afisarea produselor relevante, pe baza istoricului si comportamentului de navigare, munca a peste 100 de persoane – salariati full-time este economisita, AI ducand si la cresterea conversiilor si sesiunilor, reducand in acelasi timp bounce rate-ul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.