Fulfill.ro, divizia de logistică de e-commerce a Mediapost Hit Mail, cel mai mare integrator de servicii de marketing direct din România, a înregistrat în 2023 o creștere a cifrei de afaceri de 37% față de 2022.
Creșterea Fulfill.ro este în pas cu evoluția pieței de e-commerce, pe măsură ce un număr tot mai mare de magazine online decid să externalizeze serviciile de logistică către un partener specializat. Momentul de vârf din 2023 a fost în ultimul trimestru când cifrele au crescut cu 50% față de anul precedent.
„Piața magazinelor de e-commerce este una dintre cele mai dure piețe din România, cu o «speranță de viață» sub 2 ani. Barierele de intrare sunt foarte jos, de aceea în fiecare an intră pe piață multe mii de companii, însă în fiecare an cam tot pe atâtea se închid, pentru că sunt atacate de concurenți cu prețuri mai mici, cu furnizori mai competitivi și cu bugete de marketing mai bine alocate.
Luptele grele în piața asta se dau pe produs și marketing. Întreprinzătorii care nu înțeleg asta și vor să-și facă ei totul, cu mâinile lor sau cu angajați care trebuie și ei gestionați, încep să gâfâie și de multe ori închid business-ul. Fulfill.ro preia toată «bătaia de cap» logistică a magazinelor de e-commerce, cu precizie operațională, scalând rapid în sus sau în jos în funcție de vânzările clientului, la prețuri decente și variabile’’, a declarat Marian Șeitan, Director General Mediapost Hit Mail.
O creștere semnificativă s-a înregistrat și în privința numărului de magazine online care folosesc soluția de logistică oferită de către Fulfill.ro, aceasta fiind cu 24% mai mare față de 2022. Majoritatea afacerilor din domeniul e-commerce care apelează la un serviciu de fulfillment fac parte din industrii precum bricolaj, beauty, electronice, electrocasnice, suplimente naturale și alimente neperisabile.
Fulfillmentul este serviciul de externalizare a logisticii magazinelor online și include recepția mărfurilor de la furnizori și depozitarea acestora, procesarea și împachetarea comenzilor, predarea către curieri pentru a fi livrate clienților finali, și administrarea retururilor. În plus, cei care aleg un serviciu de fulfillment beneficiează de asigurări și autorizații incluse în prețul serviciului.