Doamna deputat Cristina Iurişniţi a transmis Ministerului Educaţiei şi Cercetării o solicitare privind adaptarea examenului de Bacalaureat pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale (CES) la curriculumul diferit pe baza căruia aceştia învaţă.Dacă la clasa a VIII-a, în urma presiunilor publice ale societăţii civile si a presiunii parlamentare subiectele de la Evaluarea Naţională sunt adaptate pentru a avea un mod diferenţiat de evaluare pentru elevii cu CES care au urmat o altă programă, de ce Bacalaureatul nu ar putea fi şi el corelat cu programa diferenţiată?

Am primit solicitări din partea părinţilor care reclamă această absurditate: un elev cu CES parcurge o programă diferenţiată, cu conţinuturi didactice diferite, după metode didactice diferite, dar trebuie să facă faţă aceluiaşi Bacalaureat ca pentru învăţământul de masă.Această situaţie discriminatorie trebuie schimbată urgent! Se creează astfel o discriminare vădită faţă de elevii cu CES, iar în calitate de preşedinte al Comisiei parlamentare pentru Egalitate de Șanse voi iniţia toate demersurile pentru a repara această nedreptate. – Cristina Iurişniţi, deputat USR.Un principiu de drept enunţă faptul că pentru situaţii diferite se impune un tratament juridic diferit.

Astfel, dacă elevii cu CES beneficiază de o programă particularizată prin raportare la nevoile lor de învăţare, se impune ca modalitatea de evaluare finală (Bacalaureatul) să fie adaptată programei şi, implicit, nevoilor acestor copii.Sistemul de învăţământ are şi un rol integrator, iar copiii cu CES sunt incluşi în învăţământul de masă tocmai pentru a beneficia de şanse egale şi de posibilitatea de a se bucura de incluziunea în colectivitate. Or, dacă sistemul este gândit în sprijinul acestora, atunci şi Bacalaureatul trebuie să fie adaptat particularităţilor de învăţare ale acestor copii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.