Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor (CPC) a trimis astăzi, 22 iunie, o scrisoare în urma unor preocupări legate de faptul că modelul de „plată sau consimțământ” al Meta ar putea încălca legislația UE în materie de protecție a consumatorilor. Comisia a coordonat această acțiune, condusă de Direcția Generală Concurență, Consumatori și Prevenirea Fraudei din Franța. Acțiunea a început în anul 2023, imediat după ce Meta solicitase consumatorilor, de pe o zi pe alta, fie să se aboneze pentru a utiliza Facebook și Instagram contra unei taxe, fie să își dea consimțământul pentru utilizarea de către Meta a datelor lor cu caracter personal pentru a li se prezenta anunțuri publicitare personalizate, permițând Meta să obțină venituri din acestea („plată sau consimțământ”).

Autoritățile de protecție a consumatorilor au evaluat mai multe elemente care ar putea constitui practici înșelătoare sau agresive, analizând în special dacă Meta a furnizat în prealabil consumatorilor informații adevărate, clare și suficiente. Ele au analizat dacă aceste informații le permiteau consumatorilor să înțeleagă implicațiile pe care decizia lor de a plăti sau de a accepta prelucrarea datelor lor cu caracter personal în scopuri comerciale le-ar putea avea asupra drepturilor lor în calitate de consumatori. În plus, autoritățile CPC sunt preocupate de faptul că mulți consumatori ar fi putut fi expuși unei presiuni nejustificate de a alege rapid între cele două modele, din cauza temerii că ar pierde imediat accesul la conturile lor și la rețeaua lor de contacte.

Această acțiune coordonată a rețelei CPC împotriva Meta se adaugă altor proceduri în curs la nivelul UE și la nivel național legate de același model.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.