• 6 din 10 români vor folosi mașina personală în vacanța de vară, iar 28% vor călători cu avionul 
  • 22% dintre români optează pentru oferte de tip early booking
  • Majoritatea românilor (44%) preferă să plătească online pentru vacanță
  • 60% nu au beneficiat de reduceri la rezervarea vacanței
  • 77% dintre români plănuiesc să meargă în vacanță în această vară, mai ales în iulie și august

În această vară, 6 din 10 români care merg în concediu vor folosi mașina personală. Locuitorii din București-Ilfov aleg să meargă cu trenul în detrimentul altor mijloace de transport, conform studiului MKOR Piața de Turism – Vacanța de Vară 2024.

Studiul MKOR evidențiază obiceiurile și preferințele românilor pentru vacanța de vară din 2024, începând de la modul în care își planifică sejururile, opțiunile de transport utilizate, până la tipurile de cazări alese și activitățile preferate.

Opțiuni de transport și cazare

Pentru călătoriile din această vară, 60% dintre români vor merge cu mașina personală, iar 28% vor călători cu avionul. Cei din București-Ilfov preferă trenul în defavoarea altor mijloace de transport. 

Peste jumătate dintre respondenți (55%) se vor caza la hotel, urmat de pensiuni (24%). Cei care aleg hoteluri sau pensiuni preferă confortul de 3 sau 4 stele (37% și 31%). 

Millennials, bărbații și cei care călătoresc internațional sau vizitează destinații noi, preferă cazările de 5 stele.

Oferte și modalități de plată

Ofertele de tip early booking sunt populare în rândul românilor (22%), în special printre cei căsătoriți și cei cu copii minori. Ofertele de grup sau cele de tip last minute sunt de interes pentru anumite segmente de turiști. Cu toate acestea, un procent mult mai mare (60%), nu au beneficiat de nicio reducere la rezervarea vacanței pentru destinația aleasă.

Indiferent de reduceri, majoritatea respondenților (44%) alege să plătească online pentru vacanță, mai ales bărbații, cei cu venituri mari și studii superioare. Generația X, persoanele căsătorite și cei cu copii minori preferă plata numerar la sediul agenției de turism sau al unității de cazare (21%). Un procent similar (20%) nu a plătit vacanța în avans.

Câți români aleg serviciile agențiilor de turism

Pentru 4 din 10 români, recomandările, recenziile disponibile pe site-urile specializate și motoarele de căutare sunt principalele surse de informare utilizate în alegerea locației pentru vacanță.

Doar 2 din 10 respondenți apelează la agenții de turism pentru a se informa. Persoanele din Generația X, femeile, cei cu venituri mari și părinții tind să folosească mai des serviciile agențiilor de turism.

De asemenea, doar 16% dintre români apelează la ajutorul unei agenții de turism pentru a pleca vara aceasta în concediu, cu 25% mai puțin față de 2017, când s-a realizat pentru prima dată acest studiu.

Majoritatea celor care nu au folosit serviciile unei agenții de turism preferă să își organizeze singuri vacanța.

Activități preferate de vacanță

Cele mai populare activități de vacanță sunt relaxarea (79%), vizitarea obiectivelor turistice (59%) și drumețiile (37%). Bărbații sunt atrași de activități care oferă adrenalină, precum sporturile pe apă și scufundările, în timp ce părinții preferă parcurile de distracție pentru întreaga familie.

Studiul MKOR evidențiază cum își petrec românii vacanța de vară din 2024. De-a lungul anilor, obiceiurile s-au schimbat, iar acum românii își planifică sejururile mai atent și se documentează online, citesc recenzii și recomandările de pe site-uri specializate. Pot confirma această tendință, deoarece și eu îmi organizez vacanțele în familie în același mod. Mă bucur să observ că relaxarea este prioritară în concediu, urmată de vizitarea obiectivelor turistice și drumețiile. Aceste activități sunt esențiale pentru bunăstarea noastră mentală și emoțională, de care avem mare nevoie”, a declarat Cori Cimpoca, fondatoarea MKOR.

 

Studiul complet se regăsește aici: https://mkor.ro/studii/studiu-mkor-piata-de-turism-2024/

 

Materiale presă: https://drive.google.com/drive/folders/1KAYvDxBRbdMCCYQI3dT-7OdcGp5s0tgy 

 

Metodologia studiului

 

Datele sunt extrase din studiul MKOR Piața de Turism – Vacanța de vară 2024. Studiul a fost realizat prima dată în 2017.

 

  • Eșantion: 530
  • Target: populația generală a României cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani
  • Metodă de cercetare: sondaj de opinie (CAWI)
  • Instrument: chestionar
  • Abordare: online, prin Panelul MKOR
  • Perioada: iunie 2024

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.