In luna ianuarie 2023, sub umbrela #VorbimLimbaNaturii, Niavis, unul dintre cei mai importanti distribuitori de alimente si superalimente din Romania, a demarat un sondaj prin care isi doreste sa sublinieze importanta tot mai mare pe care o acorda romancele protejarii mediului inconjurator si unui stil de viata sanatos. La acest sondaj*, derulat online, la nivel national, au participat peste 1000 de femei de toate varstele.

 

Daca pentru un sfert dintre participantele la sondaj, oboseala este cuvantul care descrie cel mai bine starea actuala, 20% simt recunostinta, iar 10% incertitudine. Peste 80% dintre participantele la sondaj considera alimentatia importanta si foarte importanta in starea generala de bine. Astfel, un procent semnificativ (60%) si-a propus pentru acest an o dieta sanatoasa, alaturi de un program mai activ de sport (62%) si mai mult timp in aer liber (58%).

 

Intrebate despre schimbarile pe care doresc sa le faca in alimentatie in 2023, cele mai multe respondente au declarat ca vor sa renunte la zaharul adaugat (62%), sa consume mai multe fructe si legume (56%) si sa reduca consumul de carne si mezeluri (26%).

 

Eticheta, cel mai important criteriu la achizitia unui produs alimentar

 

70% dintre respondente considera ca cel mai important criteriu atunci cand aleg un produs alimentar este eticheta, respectiv lista de ingrediente a produsului, in timp ce pretul ori provenienta produsului primeaza pentru 10%.

 

Bugetul lunar alocat pentru achizitia de alimente naturiste, bio, organice variaza de la sub 250 lei pentru 60% dintre respondente, pana la peste 400 lei pentru 15%. O femeie din cinci aloca lunar intre 250-400 lei pentru produsele naturiste.

 

In ceea ce priveste alimentele naturiste consumate cu precadere, mai mult de o treime dintre participantele la sondaj indica consumul de miere si produse apicole, urmat de consumul de cereale integrale (15%), vitamine si suplimente naturale (14%), ceaiuri (13%), condimente si mirodenii (13).

 

3 femei din 4 se simt mai relaxate dupa ce petrec timp in natura

 

Conform sondajului demarat de Niavis, aproape 60% dintre participantele la sondaj petrec mai putin de 4 ore saptamanal in aer liber, in timp ce 9% aloca mai mult de 12 ore saptamanal petrecerii timpului in aer liber. Cand vine vorba de timp in natura, mai mult de jumatate (55%) dintre respondentele sondajului indica drept loc preferat parcul, in timp ce o treime prefera gradina casei, iar pentru 36%, muntele este destinatia unde petrec cel mai mult timp in natura.

 

Intrebate care sunt activitatile preferate pe care le desfasoara in aer liber, mai mult de 80% indica plimbarile, in timp ce drumetiile si excursiile sunt alese de o treime, iar o femeie din cinci alege lectura ca activitate preferata in aer liber.

 

In timp ce 75% dintre femei se simt mai relaxate dupa ce petrec timp in natura, 40% se simt mai pline de energie si acelasi procent au un somn mai odihnitor. Doar 3.8% dintre respondente nu au observat nicio schimbare dupa ce petrec timp in natura.

 

Pentru a proteja mediul si natura, 53% se orienteaza spre alimente naturale

 

Aproape in unanimitate (96%), participantele la sondajul Niavis considera ca a avea grija de natura este o necesitate, doar 4% considera protejarea mediului un trend sau nu au o opinie in acest sens.

 

Intrebate ce fac pentru a proteja natura si mediul inconjurator, printre cele mai intalnite actiuni sunt consumul responsabil si evitarea risipei (66%), orientarea spre alimente naturale, cat mai putin procesate (53%), achizitia de produse alimentare de provenienta locala sau de la producatori romani (47%). Jumatate dintre respondente colecteaza deseuri selectiv, iar o femeie din cinci a renuntat sau si-a propus sa renunte la plastic in 2023.

 

 

***

BIO NIAVIS TRADE este unul dintre cei mai importanti producatori romani de alimente si superalimente, dar si un jucator important in domeniul distributiei de produse naturiste pentru un stil de viata sanatos si o dieta echilibrata.

 

Gama de superalimente si ceaiuri bio Niavis este produsa in unitatea de productie proprie si cuprinde alimente certificate ecologic, pulberi, fructe uscate, seminte, cereale si ulei de cocos fairtrade.

 

*Sondaj derulat online, la nivel national, in perioada 5-25 ianuarie, pe esantion de 1120 femei de toate varstele, categoriile predominate fiind 35-44 ani (49%), 25-34 ani (29%) si 45-54 ani (15%).

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.