Pikito, proiectul care reuneste cumparaturile online si cele offline prin intermediul unor spatii comerciale fizice comune, este acum operational in Romania. Compania ceha a facut inaugurarea locatiei din Lemon Retail Park, Bucuresti.

Ce este Pikito

Pikito simplifica procesul prin care magazinele online pot obtine facilitatile magazinelor fizice, punandu-le la dispozitie, in mod accesibil, un spatiu unde isi pot vinde produsele. Acest loc este impartit cu alti retaileri de pe piata, care nu intra insa in sfera concurentilor directi.

Printre principalele avantaje oferite de Pikito e-tailerilor parteneri se numara:

  • Notorietate si incredere crescute, datorate magazinului fizic local
  • Un spatiu care functioneaza ca un showroom al celor mai bine vandute articole
  • Customer service de prima clasa, prin personal instruit si asistenta profesionala pentru clienti in magazin
  • Rata de conversie mai mare, crestere rapida a vanzarilor in magazin
  • Puncte de ridicare si returnare ale produselor in magazin
  • Investitii financiare zero in magazinul fizic, doar o taxa lunara fixa pentru servicii complete (acoperita cu usurinta prin economisirea resurselor dedicate costurilor postale, retururilor si reclamatiilor)
  • Un nou canal de marketing (metode de comunicare BTL cu publicul vizat)
  • Promovare omnichannel (vouchere in magazin, stimulente pentru cumparare, vanzare POS)

Retailul traditional intampina obstacole uriase pentru a ajunge in medii precum centre sau parcuri de vanzare, insa Pikito reprezinta o solutie cand vine vorba despre deschiderea magazinului propriu intr-o locatie cu potential. Pikito ofera tehnologie de ultima generatie intr-un singur loc – puncte de preluare, client service performant – personalul Pikito este instructat de e-shop-uri si branduri, alaturi de spatii publicitare dedicate, cu un design modern si informatii relevante despre acel comerciant.

Primul astfel de magazin comun a fost deschis la Praga, in august 2022, avand un trafic lunar in crestere semnificativa. Mai precis, in doar 6 luni, datorita sortimentatiilor si segmentelor diverse de cumparatori din magazin, rata de conversie a achizitiilor din spatiul Pikito se situa intre 5-10%. Mai mult decat atat, in prezent, toate unitatile Pikito sunt complet ocupate in Cehia si Slovacia.

Marcel Vargaestok, proprietarul Pikito, puncteaza: „Romania este o piata cheie pentru magazinele virtuale care se extind in Europa Centrala si de Est, unde potentialul este dat nu doar de dimensiune, ci si de concurenta relativ mica. Localizarea este, de asemenea, importanta pentru succesul pe piata din Romania, prin adrese locale, numere de telefon sau asistenta pentru clienti. In mod ideal, e-shop-ul ar trebui sa aiba si o forma de prezenta concreta in tara – conform sondajelor, pana la 40% dintre utilizatorii online din Romania nu au incredere intr-un magazin virtual daca nu exista concomitent si un magazin fizic sau o sucursala. Asadar, Pikito ofera servicii transfrontaliere prin spatii comerciale fizice, pentru a stimula increderea si cresterea conversiilor pe pietele Europei Centrale si de Est. In plus, simplifica deschiderea unui magazin in cateva saptamani, fara investitii sau procese legislative dificile, oferind un avantaj pe piata”.

In urma lansarii in Romania, fondatorii Pikito au deschis un magazin in Bratislava (si acesta ocupat total la momentul actual), in Slovacia, dar au in plan si alte potentiale lansari in Europa Centrala si de Sud-Est.

Pikito, solutia omnichannel accesibila pentru e-taileri

Pikito este o reala oportunitate pentru afacerile desfasurate actualmente exclusiv online, mai ales din punct de vedere financiar. Esenta este reprezentata de impartirea costurilor intre e-shop-urile neconcurente. O unitate de vanzare intre 500-1.000 m2 poate contine pana la 12 magazine. Acestea ar avea fundal comun, zona de serviciu, cabine de proba si, mai ales, personal bine pregatit. Prin Pikito se poate ajunge la clienti din locatii in care nu ar fi profitabila deschiderea unui magazin fizic pe cont propriu.

In plus, ofera un suport sporit vanzatorilor online, care de multe ori nu sunt familiarizati cu retailul offline, mai ales avand in vedere ca exista multe decizii ce ar putea afecta buna functionare a magazinului.

Pikito in Romania

Spatiul comercial comun din Romania poate gazdui pana la 14 e-taileri; in prezent, s-au incheiat deja colaborari cu retaileri precum Made In Japan, Kulina, Nedeto, Parfimo – iar altele sunt in curs de realizare.

Datele interne ale Pikito arata ca pana la 40% dintre clienti aleg sa li se livreze comenzile in magazin, in cazul in care acel magazin este situat intr-o zona din proximitatea lor – iar fondatorii pariaza pe cifre similare in ceea ce priveste piata locala.

In Romania, Pikito isi propune sa devina solutia de baza, in special pentru magazinele online medii si mari care doresc sa valorifice experienta fizica, fara implicatii financiare extreme. Pentru astfel de e-taileri, un spatiu comercial comun este cea mai buna solutie din punctul de vedere al profitabilitatii. In acest fel, fiecare dintre magazinele partenere va obtine un outlet sau un showroom modern si de inalta calitate, la costuri accesibile.

Agatinsvet.cz, cel mai mare vanzator de jucarii creative din Cehia si partener Pikito afirma: „Stim de cata munca este nevoie pentru a deschide si a conduce un magazin. Prin urmare, apreciem foarte mult atunci cand un partener preia aceste griji pe umerii lui si ne permite sa ne prezentam produsele intr-un mediu placut, profesionist si sa oferim clientilor un alt punct de vanzare. Apreciem selectia variata de e-shop-uri care nu concureaza intre ele, ci dimpotriva, se completeaza bine prin ofertele lor in spatiul Pikito. In plus, le aseamana o trasatura importanta: sunt magazine online dinamice, care lucreaza unele pentru altele, iar cross-selling-ul reciproc are sens pentru noi toti.
Si sa nu uitam un alt fapt important: magazinele fizice constituie locul in care se fructifica relatia cu clientul. Reprezinta o sursa de informare extrem de valoroasa cu privire la consumatori: ce preferinte si obiceiuri de achizitie au, care sunt nevoile sau asteptarile lor si asa mai departe”.

Despre Pikito

Pikito este un proiect care are la baza un concept unic in Europa, ce presupune ca e-shop-urile sa-si deschida in mod facil un magazin fizic, prin impartirea spatiului comercial cu alte e-shop-uri de succes de pe piata, care nu intra insa in sfera concurentiala. Investitiile financiare sunt minime si iau forma unei taxe lunare pentru servicii complete oferite.

Pikito este detinut de Kulina Group, companie specializata in comercializarea produselor pentru casa si lifestyle. Kulina Group a fost infiintat in 2009, este activ in 5 tari europene (Cehia, Slovacia, Ungaria, Polonia, Romania), are o valoare de piata de ~15 miliarde EUR, reuneste 70 de branduri, peste 8.000 de produse si a avut 80.000 de clienti unici din 2020.

Antonin Stětina este CEO al Pikito, avandu-i alaturi pe Vladimir Komar (investitor cu experienta, CEO si proprietar al brandului ceh de cosmetice Dermacol, care opereaza in Europa si in peste 60 de tari din intreaga lume) si pe Marcel Vargaestók (coproprietar al Kulina Group, care opereaza in Europa Centrala si de Est) din postura 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.