Conform celui mai recent raport PriceFlux, magazinele de materiale de construcții și bricolaj din România au mărit considerabil prețurile pentru principalele categorii de produse în 2021.

 

Produsele care au suferit cea mai mare scumpire au fost cele din categoria lemnului utilizat în construcții, creșterea medie înregistrată în iulie 2021 fiind de 15,8%, față de luna iulie a anului trecut. În cadrul acestei categorii au existat produse care s-au scumpit cu până la 300%, cum ar fi plăcile OSB sau blaturile din lemn de la anumiți producători, arată raportul serviciului online de monitorizare a prețurilor, PriceFlux.

 

Mobilierul și uneltele de grădină au suferit și ele o creștere medie de 5,8% pe fondul cererii mărite din partea consumatorilor. Această categorie este, de asemenea, categoria cu cele mai frecvente apariții ale situației de indisponibilitate în stoc, fapt care, conform experților PriceFlux, poate avea doua principale cauze: cerere crescută și/sau indisponibilitatea acestor produse la producătorii / furnizorii magazinelor.

 

Creșterea cererii pentru materiale de construcții și bricolaj în perioada pandemiei, cat și dificultățile logistice care au cauzat întârzieri în livrarea produselor importate, au determinat modificări substanțiale în prețurile mai multor categorii de produse, conform analizei efectuate de serviciul online de monitorizare a prețurilor, PriceFlux.

 

Alte modificări de preț semnificative au fost înregistrate de categoria vopselurilor, care a suferit scumpiri de până la 5,04%, corpurile de iluminat, cu 3,8%, sanitare, cu 3,7%, climatizare și ventilație, cu 3,6%, și gresie și faianță, cu o scumpire de 3,5%.

 

Categoria cu cele mai mici modificări de preț a fost cea a produselor de feronerie și accesorii pentru mobilier, care a înregistrat o creștere medie a prețurilor de 0,4% în luna iulie a acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2020.

 

“Pe fondul știrilor din ultimele luni, care menționează creșteri ale prețurilor în sectorul imobiliar, cât și rupturi în lanțul logistic internațional cauzate de pandemia Covid-19, am decis să generăm cu ajutorul platformei PriceFlux un raport de evoluție a prețurilor pe mai multe categorii de materiale de construcții, și am analizat prețurile înregistrate pe parcursul lunii iulie 2021, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Obiectivul nostru a fost acela de a cuantifica repercusiunile contextului mondial și de analiza care este impactul resimțit la nivel local.”, a declarat Mihai Bisnel, Managing Partner în cadrul PriceFlux.

 

Pentru această analiză, echipa PriceFlux a comparat prețurile a peste 23.000 de produse unice comercializate de 26 de magazine din România. Categoriile din care fac parte produsele analizate sunt: materiale de construcții; lemn; electrice; corpuri de iluminat; vopsea; sanitare; gresie și faianță; scule, mașini și unelte; feronerie și grădină.

 

Despre PriceFlux

 

PriceFlux este un serviciu online de monitorizare și analiză a prețurilor, dedicat companiilor din industria comerțului online. PriceFlux ajută magazinele online să urmărească în timp real și cu precizie strategia de prețuri a propriilor produse listate, în raport cu magazinele concurente.

 

În plus, PriceFlux oferă funcționalități de flux de date pentru documentare, baze de date și alte automatizări de procese, menite să reducă costurile și să grăbească procesele pentru comercianții online. Astfel PriceFlux ajută comercianții să identifice produsele listate cu preț prea mic, sau produsele al căror preț trebuie redus pentru a rămâne competitiv pe piață, în limitele profitabilității.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.