Expertii Kaspersky Safe Kids au analizat cererile anonimizate de cautare ale copiilor in luna noiembrie – moment in care copiii isi fac de obicei listele cu dorintele de Craciun. Cel mai popular joc este Roblox, iar cea mai dorita jucarie este LEGO, in timp ce trupele BTS si BLACKPINK sunt solicitarile muzicale de top.
Odata cu apropierea rapida a Craciunului, oamenii din intreaga lume fac pregatiri pentru ziua cea mare. Avand in vedere faptul ca „partile interesate” cheie ale acestei sarbatori sunt copiii, poate fi greu pentru unii parinti si membri ai familiei sa vina cu idei noi de cadouri. Kaspersky recomanda ca parintii sa urmareasca cu atentie interesele copiilor pe internet, pentru a fi siguri ca toate cadourile pe care le cumpara sunt ceea ce isi doresc cu adevarat copiii in acest an.
Conform analizei recente realizate de Kaspersky, bazata pe metadate anonimizate furnizate voluntar de utilizatorii Kaspersky Safe Kids, copiii au manifestat interes crescut in mai multe domenii, in luna noiembrie. Jocurile, muzica, magazinele si cumparaturile, jucariile, desenele animate, serviciile si platformele, personajele, hobby-urile si activitatile, dar si consolele de jocuri au fost cele mai populare categorii. Primele trei dintre aceste interese sunt jocurile (44%), muzica (14%) si cumparaturile (10%).
Copiii care au cautat jocuri pe internet au aratat cel mai mult interes pentru Roblox (23%), Among Us (21%) si Minecraft (20%). Alte jocuri populare sunt Gacha Life (16%) si Fortnite (11%).
In mod surprinzator, in ciuda consolelor de noua generatie care au fost scoase la vanzare recent, Nintendo Switch a depasit cautarile copiilor (42%), in timp ce PlayStation se afla pe locul doi (36%), iar Xbox este pe locul trei (22%). Cele mai cautate jocuri pentru consola Nintendo Switch sunt Mario, Animal Crossing si The Legend of Zelda: Breath of the Wild.
Muzica K-pop, care a zguduit topurile in ultimii ani, este inca foarte populara in randul copiilor din intreaga lume. Aproape jumatate din cererile de „muzica” sunt compuse din „K-pop” (48%) si dominate de doua trupe preferate: BTS (58%) si BLACKPINK (42%). Expertii Kaspersky sugereaza parintilor sa ia in considerare magazinele de articole K-pop pentru imbracaminte, rechizite pentru scoala sau cateva suveniruri dragute sau chiar sa cumpere un manual coreean daca un copil este foarte interesat de cultura coreeana.
Nu in ultimul rand, jucariile sunt inca iubite de copii. In special, LEGO a reprezentat 51% din totalul cererilor de „jucarii”, urmat de Barbie (22%), seturi Playmobil (11%), papusi L.O.L. Surprise! (8%) si 5 Surprise Mini Brands (8%). In ceea ce priveste obsesia copiilor pentru LEGO, acestia cauta de obicei editii speciale ale LEGO in functie de jocul sau personajul lor preferat. Cele mai dorite seturi LEGO sunt dedicate Among Us (chiar daca nu este inca pe piata), Harry Potter, Star Wars, Ninjago, Technic, City, Friends si Minecraft.
Kaspersky recomanda parintilor sa gaseasca cadouri din industria jocurilor, sa exploreze cultura pop coreeana si sa arunce o privire la seturile LEGO. Desi, orice cadou nu submineaza importanta discutiilor de familie confortabile, astfel incat sa aflati care sunt eroii copilului dumneavoastra.
„Exista o vorba populara pe internet: «Google stie mai multe despre tine decat stie mama ta», ceea ce suna ridicol de adevarat. Stiind ce cauta copiii, ii putem ajuta pe parinti sa le inteleaga mai bine nevoile, sa le ia in considerare intentiile si chiar sa devina prieteni mai buni – ceea ce este, desigur, vital nu doar inainte de Craciun, ci si pe tot parcursul anului”, comenteaza Anna Larkina, experta in analiza continutului web la Kaspersky.
Pentru a construi o relatie mai buna cu copiii, Kaspersky are urmatoarele recomandari:
- Nu trageti anumite concluzii daca copilul dumneavoastra petrece prea mult timp cu jocuri video. Ar putea fi intr-o situatie in care el sau ea nu sunt multumiti de lumea reala si au nevoie de sprijinul dumneavoastra. In loc sa limitati timpul pe care il pot petrece cu anumite jocuri video, ii puteti ajuta sa rezolve problemele pe care le au (de exemplu, la scoala, cu prieteni sau cu alte rude din familie).
- Folositi-va timpul liber pentru a va juca cu copilul dumneavoastra sau pentru a viziona un serial nou. Un hobby comun poate duce relatia parinte-copil la un alt nivel.
- Instalati Kaspersky Safe Kids, o solutie care va permite sa monitorizati, sa vedeti si sa cautati activitatea online a copiilor dumneavoastra pe o gama larga de dispozitive, fara a le invada spatiul personal. Solutia ofera, de asemenea, sfaturi utile cu privire la modul in care va puteti ajuta copiii sa se comporte in siguranta online.
Pentru a afla mai multe despre descoperirile recente facute de Kaspersky cu privire la interesele copiilor si pentru a descoperi alte idei de cadouri de Craciun, vizitati zilnic site-ul Kaspersky.
Despre cercetare
Analiza Kaspersky se bazeaza pe metadate anonimizate, furnizate voluntar de utilizatorii aplicatiei Kaspersky Safe Kids in perioada 25 octombrie – 26 noiembrie 2020. Aceasta acopera cautarile facute de copii prin Bing, Google, Mail.ru, Yahoo, Yandex si YouTube
Despre Kaspersky
Kaspersky este o companie globala de securitate cibernetica fondata in 1997. Informatiile vaste despre amenintarile cibernetice si experienta in securitate IT detinute de Kaspersky se materializeaza in mod constant in solutii de securitate si servicii inovatoare pentru a proteja companiile, infrastructura critica, autoritatile guvernamentale si utilizatorii individuali din toata lumea. Portofoliul vast al companiei include protectie endpoint de top si mai multe solutii specializate de securitate si servicii, pentru a combate amenintarile digitale tot mai complexe. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejati de tehnologiile Kaspersky, precum si 250.000 de companii client, pe care le ajutam sa protejeze ce e mai important pentru ele. Pentru mai multe informatii, vizitati www.kaspersky.com.