evoMAG estimează pentru 2024 o creștere de 20% a vânzărilor către companii și instituții publice, urmând ca, la finalul anului, acest segment (corporate și SICAP) să genereze un sfert din vânzările totale.
Creșterile pe acest sector au loc pe fondul unui interes mai mare din partea companiilor de a investi în soluții tehnologice mai complexe, dar și a unei oferte tot mai diversificate din partea evoMAG, atât pe zona de produse disponibile, cât și de servicii.
Pentru a susține strategia de dezvoltare de anul acesta, evoMAG a decis creșterea investițiilor în sprijinul majorării vânzărilor în această direcție. Astfel, compania va consolida departamentul dedicat vânzărilor corporate, urmând să crească echipa de profesioniști cu experiență, în măsură să acorde consiliere și suport clienților, cu 50% anul acesta și să adreseze clienți mai mari, cu nevoi mai complexe în zona electro-IT.
Și partea de user experience a beneficiat de îmbunătățiri pentru a susține vânzările către instituțiile publice, evoMAG elaborând o interfață special gândită pentru acest lucru. Astfel, toate instituțiile publice au acum posibilitatea să solicite postarea produsului în SICAP direct din site, cu un singur click, evoMAG instalând un buton dedicat pentru această operațiune.
„Estimăm o reluare a investițiilor în acest an, atât din partea instituțiilor publice, multe dintre proiectele depuse așteptând finanțare, cât și din partea companiilor. Vedem 2024 ca pe un an de începere a unui nou ciclu de înnoire a echipamentelor electronice ale companiilor, în contextul în care 2020 și 2021 au fost, din cauza pandemiei, ani în care acestea au investit puternic în astfel de dispozitive pentru a susține munca de la distanță a angajaților”, spune Mihai Pătrașcu, CEO evoMAG.
Anul trecut, valoarea medie a unei comenzi plasate de companii a urcat la peste 4.900 de lei, aproape dublu față de 2022. evoMAG estimează păstrarea unei valori similare și în 2024.
Cele mai cumpărate produse de către companii sunt laptopurile, telefoanele mobile și tabletele și, cu precădere, tot ce poate asigura o infrastructură care are ca principală trăsătură mobilitatea și susținerea unui sistem de lucru hibrid sau de la distanță.
Cât privește comportamentul de consum, nevoile companiilor vizează produse premium şi întotdeauna de ultimă generație, plasează comenzi cu recurență, care conțin, în medie, 5 produse.
Comportamentul de consum al companiilor este diferit de cel al persoanelor individuale și în ceea ce privește dorința de păstrare a produselor în bună stare, pentru o folosire mai îndelungată. Astfel, este uzual pentru companii să achiziționeze, pe lângă produsele propriu-zise, și garanții extinse sau asigurări pentru acestea, concomitent cu accesarea serviciilor de consultanță pre și post vânzare.
evoMAG Corporate este departamentul din cadrul evoMAG, special axat pe cerințele și particularitățile afacerilor din România care au nevoie de servicii IT de calitate, de configurarea infrastructurii IT, de servere și soluții de rețelistică, echipamente hardware și software pentru videoconferințe, precum și alte soluții de lucru.
evoMAG oferă companiilor o serie de beneficii, precum termen de plată şi limită de credit, oferte dedicate, consultanță, servicii de finanțare, soluții personalizate pentru beneficiarii de granturi IMM, prioritate în soluționarea situațiilor de service, livrare gratuită indiferent de valoarea comenzii, atât în București, cât și în țară, garanție extinsă pentru produsele achiziționate, înlocuirea produselor defecte pe perioada reparației acestora etc.
Iar pentru zona de de achiziții publice prin platforma publică online (SICAP) evoMAG pune la dispoziția clienților următoarele servicii:
– Plata OP, la termen, prin trezorerie sau bancă;
– Termen de plată;
– Transport gratuit pentru comenzile ce depășesc 399 de lei
– În cazul comenzilor care nu depășesc pragul de livrare gratuită, taxa de curierat se poate adăuga în prețul produsului (la cerere)
– Răspuns în 2 ore;
– Prioritate în soluționarea situațiilor de service.