Un nou studiu efectuat de Kaspersky Safe Kids a evidentiat interesele copiilor in timpul sarbatorilor de iarna 2020-2021. In ciuda restrictiilor din intreaga lume, copiii au reusit sa se distreze in primul rand prin intermediul continutului de pe YouTube (21%), dar si cu jocuri (15%) – Minecraft fiind cel mai popular. Intre timp, Donald Trump a fost in topul cautarilor in ceea ce priveste oamenii celebri.

Anul acesta, copiii au avut o vacanta de iarna foarte neobisnuita. Datorita situatiei epidemiologice, festivalurile si targurile de strada din multe tari au fost anulate; iar vizitarea rudelor mai in varsta era nedorita sau interzisa. Raportul cuprinde analiza listelor anonimizate de cautari ale utilizatorilor Kaspersky Safe Kids in perioada 20 decembrie – 10 ianuarie, cu scopul de a descoperi care sunt activitatile pe care le aleg copiii pentru a compensa lipsa jocului in aer liber. Metadatele anonimizate furnizate voluntar acopera cererile facute prin Bing, Google, Mail.ru, Yahoo!, Yandex si YouTube, atat pe dispozitive mobile, cat si pe desktop-uri.

Cele mai populare solicitari au fost asociate cu YouTube (21%), jocuri (15%), traducatori de limbi straine (11%), platforme de comunicare (10%) si muzica (9%).

Cand foloseau YouTube, copiii cautau cel mai frecvent jocuri video (37%). Au cautat canalele anumitor gameri care prezinta jocuri diferite (39%) si canale care acopera altele specifice precum Minecraft (19%). Celelalte jocuri cele mai solicitate pe YouTube au fost Among Us, Brawl Stars si Gacha Life, care permite crearea de povesti video.

A doua cea mai importanta categorie de cautare (21%) de pe YouTube a fost legata de anumiti bloggeri sau canale specifice. De exemplu, subiectul DIY a devenit destul de popular in randul copiilor, dovada fiind topul primelor trei solicitari de canale: 5-Minute Crafts, 123 GO! si Troom Troom.

Al treilea cel mai popular subiect de cautare pe YouTube, in mod surprinzator, a fost muzica. Cei mai populari muzicieni au fost trupele de K-pop BlackPink si BTS; cantaretii Ariana Grande si Billie Eilish; si rapperul Travis Scott. Cele mai populare melodii au fost ‘Baby Shark’, ‘Dance Monkey’ si ‘Savage Love’.

Pe langa muzicieni si bloggeri, copiii au cautat si alte personalitati celebre. Al 45-lea presedinte american Donald Trump a fost in topul cautarilor copiilor, inaintea altor vedete cum ar fi actrita Emma Watson sau antreprenorul Elon Musk.

Un alt interes puternic in aceasta iarna a fost TikTok, care a inregistrat 800 de milioane de utilizatori activi lunar in peste 150 de tari. In aceasta vacanta de iarna, copiii au cautat „TikTok mashup”, anumiti TikTokers si „cum sa schimbi modurile restrictionate pe TikTok”. In plus, cea mai populara provocare a fost „incerca  sa nu razi”, care a fost, de asemenea, cautata frecvent in limba germana – „versuche nicht zu lachen”.

„Popularitatea DIY arata faptul ca majoritatea copiilor inca adora lucrurile facute manual, iar pasiunea pentru Gacha Life poate facilita capacitatatea de a povesti si abilitatile de a crea desene animate. TikTok ii inspira pe copii sa filmeze videoclipuri creative, in timp ce vedetele pop coreene predau miscari de dans prin videoclipurile lor. Astazi, copiii care nici macar nu cunosc o lume fara jocuri video, YouTube si aplicatii de mesagerie arata ca stiu sa se distreze indiferent de pandemie. Noi, ca adulti, ar trebui sa invatam de la ei”, comenteaza Anna Larkina, expert in analiza continutului web la Kaspersky.

Iata cateva sfaturi de la expertii Kaspersky pentru a ajuta parintii sa faca experienta online pozitiva si sigura pentru copiii lor:

  • Incurajati copiii sa utilizeze mediul digital pentru creativitate si dezvoltarea exprimarii personale. De exemplu, le puteti recomanda sa aleaga jocuri care au la baza dansul si miscarea sau sa participati impreuna la provocari video
  • Puteti avea grija de securitatea copilului dumneavoastra facandu-i contul mai privat – TikTok si-a actualizat recent functia de control parental
  • Aflati mai multe despre interesele copiilor dumneavoastra. Kaspersky Safe Kids va poate oferi rapoarte regulate despre activitatile lor in mediul digital. Aplicatia analizeaza activitatea de cautare online a copiilor si gestioneaza timpul de ecran fara a le invada spatiul personal

Pentru a afla mai multe despre descoperirile recente ale Kaspersky cu privire la interesele copiilor, cititi mai multe pe Securelist.

Despre cercetare

Raportul se bazeaza pe metadate anonimizate, furnizate voluntar de utilizatorii aplicatiei Kaspersky Safe Kids in perioada 20 decembrie 2020 – 10 ianuarie 2021. Acesta acopera cererile de cautare facute de copii prin Bing, Google, Mail.ru, Yahoo!, Yandex si YouTube, de peste 1.000 de ori in aceasta perioada. Popularitatea a fost calculata in functie de numarul de cautari ale fiecarei baze de date, fara divizarea dupa regiune si limba.

Despre Kaspersky

Kaspersky este o companie globala de securitate cibernetica fondata in 1997. Informatiile vaste despre amenintarile cibernetice si experienta in securitate IT detinute de Kaspersky se materializeaza in mod constant in solutii de securitate si servicii inovatoare pentru a proteja companiile, infrastructura critica, autoritatile guvernamentale si utilizatorii individuali din toata lumea. Portofoliul vast al companiei include protectie endpoint de top si mai multe solutii specializate de securitate si servicii, pentru a combate amenintarile digitale tot mai complexe. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejati de tehnologiile Kaspersky, precum si 250.000 de companii client, pe care le ajutam sa protejeze ce e mai important pentru ele. Pentru mai multe informatii, vizitati www.kaspersky.com.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.