Potrivit celui mai recent sondaj GLAMI Fashion (Re)search, desfășurat în rândul
e-shop-urilor partenere, 1 din 3 magazine online din România intenționează să crească prețurile produselor între 6% și 15% în 2023.

Cu toate acestea, preferințele consumatorilor nu sunt neglijate, deoarece 41% dintre comercianții online se gândesc la o schimbare a sortimentației pentru a satisface cerințele clienților, ca țintă de afaceri pentru anul în curs, 24% își vor schimba cu siguranță inventarul și alegerile sortimentației, iar 75% au în vedere adaptarea sortimentației la generațiile mai tinere.

Clienții online și instrumentele AI

Nucleul clienților din segmentul e-commerce, milenialii și, într-o măsură tot mai mare, membrii generației Z, au o viziune diferită asupra cumpărăturilor și consumului comparativ cu generațiile anterioare. De exemplu, sunt dispuși să cheltuiască în mod conștient mai mult pe produse sustenabile.

Ca retailer, pentru a împlini dorințele consumatorilor, trebuie să fii clar în privința modului în care afacerea ta contribuie la un viitor mai bun, mai sustenabil și care este elementul ce te diferențiază de competiție.

De exemplu, publicul din generația Z este mai bine educat în ceea ce ține de cumpărăturile realizate prin social media, online sau prin intermediul aplicațiilor mobile, dar și când vine vorba de cunoașterea beneficiilor noilor instrumente AI (bazate pe inteligența artificială) pentru găsirea brandurilor, stilurilor și mărimilor potrivite – cum ar fi GLAMI Quiz, un stilist online ce este disponibil local pe platformele de descoperire a modei GLAMI.

Cum vor fi efectuate modificările sortimentației

Anul acesta, 50% dintre magazinele online de modă vor comanda loturi mai mici din fiecare model, dar într-o varietate mai mare, în conformitate cu tendințele.

Pe de altă parte, 25% dintre e-tailerii care au luat parte la studiul GLAMI vor reduce cu totul numărul de stiluri.

 

 

Personalizarea cumpărăturilor online – accent major în 2023

Operarea cu abordări mai sofisticate de analiză a datelor ar putea fi o formulă câștigătoare pentru mulți antreprenori e-commerce în 2023.

Personalizarea cumpărăturilor online îți permite să tratezi fiecare client ca pe un VIP. În e-commerce, aceasta folosește AI (inteligența artificială) și algoritmi bazați pe învățarea automată, pentru a oferi o experiență unică fiecărui vizitator al site-ului.

În ceea ce privește clienții, argumentul ce susține personalizarea este evident: oamenii se așteaptă ca brandurile să îi recunoască. De fapt, 80% dintre clienți au șanse mai mari să facă o achiziție atunci când brandurile oferă experiențe personalizate, potrivit Bigcommerce.com.

35% dintre participanții studiului GLAMI au afirmat că acesta este anul în care cu siguranță vor aduce îmbunătățiri datelor primare, se vor concentra pe experiențe omnichannel și asupra personalizării.

Despre GLAMI

GLAMI România a fost lansată în iunie 2017. Cea mai importantă platformă online europeană de descoperire a modei are peste 300 de magazine partenere înregistrate pe www.glami.ro și peste
1 milion de produse de la aproape 12.000 de branduri. GLAMI se angajează să dezvăluie date și informații relevante despre starea sectoarelor de e-commerce în țările în care operează, prin proiectul de analiză pe termen lung Fashion (Re)search.
GLAMI Fashion (Re)search este singurul sondaj în derulare dedicat modei, care observă, monitorizează și înregistrează tendințele actuale din 9 țări europene. GLAMI România face parte din GLAMI Group, companie care își dorește să simplifice procesul de descoperire a modei prin intermediul tehnologiei și care este prezentă în 14 țări din întreaga lume.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.