Comisia publică o consultare publică deschisăCăutați traducerile disponibile pentru linkul precedent cu privire la viitoarea Lege europeană privind libertatea mass-mediei, o inițiativă de referință anunțată de președinta von der Leyen în discursul său din 2021 privind starea UniuniiCăutați traducerile disponibile pentru linkul precedent, menită să protejeze pluralismul și independența mass-mediei pe piața internă a UE. Aceasta vine în urma unei cereri de contribuțiiCăutați traducerile disponibile pentru linkul precedent publicate la 21 decembrie 2021, care prezintă principalele obiective ale inițiativei, posibilele opțiuni și impactul.

Vicepreședinta pentru valori și transparență, Věra Jourová, a declarat: „Mass-media reprezintă un pilon al democrației. Astăzi însă acest pilon este cenzurat și se confruntă cu presiuni din partea unor guverne și grupuri private. Acesta este motivul pentru care Comisia va propune norme și garanții comune pentru a proteja independența și pluralismul mass-mediei. Jurnaliștii ar trebui să fie în măsură să își desfășoare activitatea, să îi informeze pe cetățeni și să îi tragă la răspundere fără teamă și fără favoruri pe cei aflați la putere. În prezent, avem consultări ample pentru a veni cu cea mai bună propunere.”

Comisarul pentru piața internă, Thierry Breton, a adăugat: „Trebuie să ne asigurăm că mass-media europeană rămâne independentă, inovatoare și durabilă și că își desfășoară activitatea fără interferențe nejustificate în activitatea lor, nici din partea mediului privat, nici din partea mediului public. Astăzi lansăm consultarea referitoare la viitoarea Lege privind libertatea mass-mediei: vrem să vă auzim punctele de vedere și să explorăm cele mai ambițioase soluții pentru o piață a mass-mediei rezilientă, care să le ofere cetățenilor informații diverse și fiabile.”

Consultarea intenționează să colecteze opinii cu privire la cele mai importante aspecte care afectează funcționarea pieței interne a mass-mediei, inclusiv diferitele tipuri de interferențe din mass-media, precum și tendințele economice. Consultarea privește trei domenii principale referitoare la piețele mass-media: prima se axează pe transparență și independență (de exemplu, controlul tranzacțiilor de pe piața mass-mediei, transparența informațiilor legate de cine deține proprietatea asupra mass-mediei și măsurarea audienței), a doua, pe condițiile necesare unei bune funcționări a acestora (de exemplu, expunerea publicului la o pluralitate de opinii și inovarea în domeniul mass-mediei pe piața UE) și a treia secțiune, pe alocarea echitabilă a resurselor de stat (de exemplu, independența mass-mediei publice, transparența și distribuția echitabilă a publicității comandate de instituții ale statului). De asemenea, se așteaptă feedback cu privire la opțiunile de guvernanță aferente legii, care s-ar putea baza pe Grupul autorităților europene de reglementare pentru serviciile mass-media audiovizuale (ERGA).

Propunerea urmează să fie prezentată de Comisie în cel de al treilea trimestru al anului 2022. Consultarea publică deschisă urmărește să colecteze din partea cetățenilor, în special a jurnaliștilor, a mass-mediei (private și publice), a întreprinderilor (în special a actorilor din domeniul mass-mediei), a mediului academic, a societății civile, a autorităților publice, a întreprinderilor și a tuturor părților interesate opinii, dovezi și date care să ajute Comisia să elaboreze aceste noi norme. Contribuțiile pot fi transmise până la 21 martie 2022 pe portalul „Exprimați-vă părerea”Căutați traducerile disponibile pentru linkul precedent.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.