Florin Cîţu: Bună ziua! Am vrut să avem această întâlnire pe E-facturare pentru a vedea progresul. Am spus că în această lună intrăm cu proiectul, înțeleg că avem un demo, la care mai umblăm ca să poată să fie prezentat publicului. Înțeleg că pașii următori sunt aşa: cam pe 15 septembrie să intrăm cu programul în producție, dar să fie în test și, după aceea, să-l avem live de la 1 octombrie.

Ideea este că aș vrea să reiterez mesajul pe care l-am spus de fiecare dată, că este un proiect important – asta nu trebuie să mai spunem, că va ajuta, va elimina o mare parte din evaziunea fiscală, iarăşi, cred că nu mai trebuie spus -, dar face parte din digitalizarea administrației publice.

Aici trebuie să recunosc că lucrurile nu merg aşa cum trebuie. Digitalizarea administraţiei publice se face, anul trecut am făcut, au fost momente, am putut să avansăm, dar vedem că ne lovim de tot felul de bariere.

Ceea ce mă aștept la dvs. în acest proiect, să vedem unde sunt aceste bariere, le identificăm, ca să putem după aceea să le eliminăm pentru a putea face întreaga digitalizare a administraţiei publice. Urmează PNRR, acolo avem resurse importante pentru digitalizarea ANAF şi e important ca echipa care lucrează astăzi aici, pe e-Facturare, deja să se pregătească pentru a implementa sistemele pe care dvs. le-aţi propus în PNRR; vin resurse, vor fi bani în avans, ştiţi foarte bine.

Cred că pentru partea de fiscalitate, digitalizarea este prioritate zero. Nu umblăm la taxe, nu vrem să facem nimic pe zona asta, toate celelalte lucruri cred că nu sunt atât de prioritare. Digitalizarea, dacă reușim în această guvernare să digitalizăm sută la sută modul în care agenții economici, cetăţeni, lucrează cu administrația fiscală veţi vedea că rezultatele vor fi, pe de o parte, aprecierea cetățenilor, pe altă parte reducerea evaziunii fiscale.

Am tot spus despre beneficiile e-Facturare. Din punctul meu de vedere, acestea sunt două: evaziunea fiscală şi uşurinţa cu care agenţii economici lucrează cu statul român, să eliminăm odată acea imagine cu dosare și relația să fie mult mai simplă. Deja avem și SAF-T-ul (n.n. Standard Audit File for Tax), care înseamnă un sistem de audit preliminar făcut la distanță. Deci lucrurile se mișcă, e ok, dar trebuie să accelerăm. Să înțeleagă toată lumea, deci pe 15 intrăm în producţie, da, pe teste, pentru B2G (n.n. business to government), și după aceea, de la 1 octombrie, intrăm live. Şi după aceea urmează bineînțeles dezvoltarea sistemului de la finalul anului, nu?

Ok! Atunci haideţi să discutăm despre asta şi trebuie să-mi daţi un update să vedem fiecare unde suntem şi ce mai trebuie să facem până pe 15, dacă mai este ceva de făcut. Vă mulțumesc!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.