Copiii sub 5 trebuie integraţi în liceele tehnologice pe ruta profesională. După desfiinţarea şcolilor profesionale în 2009 de către Andronescu, nu e uşor să refaci şi să modernizezi peste noapte o reţea şcolară de învăţământ profesional.Știm cu toţii că de peste doi ani şi jumătate, Guvernul PSD a neglijat profund cel mai important domeniu social: educaţia.

Însă, pe lângă lipsa de implicare, viziune şi competenţă, toţi miniştrii numiţi în fruntea Educaţiei de către PSD şi ALDE au dat dovadă şi de iresponsabilitate şi rea-voinţă. PSD nu e capabil sa numească un ministru care să îşi facă bine treaba. Actualul Ministru interimar, Daniel Breaz, a fost pus la conducerea educaţiei ca PSD doar ca soluţie de avarie. Si deciziile pe care le ia sunt la fel.Ceea ce este îngrijorător este că acesta a asumat o serie de decizii care vor face extrem de mult rău sistemului şi vor afecta viitoarele generaţii de elevi.

Printre cele mai nocive decizii luate de către ministrul culturii Daniel Breaz, rector, senator şi ministru interimar la MEN, se numără introducerea posibilităţii cadrelor didactice care nu s-au prezentat la examenul de titularizare sau care nu au luat nota 5 să se înscrie la examenele pentru suplinitori.

În acelaşi timp, în aceeaşi manieră iresponsabilă şi intempestivă, interimarul Breaz a semnat un ordin de ministru prin care elevii care au obţinut note sub 5 la Evaluarea Naţională au primit interdicţia de a se înscrie la liceele teoretice. Aceştia vor fi obligaţi să se orienteze către şcoli profesionale, care la acest moment, dată fiind lipsa de investiţii în infrastructura lor, sunt inexistente în foarte multe localităţi.Iată cum, profesorii sub 5 vor putea preda în învăţământ, însă elevii cu note sub 5, pe care statul i-a neglijat în tot parcursul celor 8 ani, nu vor avea voie să mai acceadă în învăţământul teoretic. Întrebarea care se pune este: Care a fost raţiunea acestei măsuri profund inechitabile , care nu respectă egalitatea de şanse şi care va segrega elevii din România?

Un răspuns pertinent nu poate exista la această întrebare din moment ce, în loc să se revalorizeze ideea de învăţământ profesional, de care România are atât de multă nevoie, s-a recurs la o măsură care va mări abandonul şcolar, favorizând excluziunea.În calitate de profesor şi deputat membră in Comisia de învăţământ, atrag atenţia MEN că deciziile luate peste noapte, fără studii de impact şi consultare publică, fac mult rău parcursului şcolar al elevilor noştri, care trebuie să fie flexibil şi mai ales predictibil.Avem un sistem de învăţământ subfinanţat cronic, cu schimbări haotice de conjunctură, care doar cârpesc efectele şi nu tratează cauzele scăderii calităţii şi echităţii din învăţământul românesc.

USR condamnă acest tip de management falimentar al MEN care trebuie să revină asupra deciziei discriminatorii şi să ia o decizie echilibrată în spiritul egalităţii de şanse.Elevii care au luat sub 5 la evaluarea naţională în clasa a VIII-a nu pot fi cobaii ineficienţei şi lipsei de echitate a miniştrilor PSD! Solicităm ferm anularea acestei decizii dezastruoase care nu aduce soluţii.În programul de guvernare, USR sprijină rutele flexibile si complementare, învăţământul profesional şi orientarea profesională timpurie a elevilor, nu după un eşec la Evaluarea Naţională.

Trebuie tratate cauzele nu efectele!Soluţiile viabile imediate sunt în funcţie de realităţile socio-economice diferite din fiecare judeţ/ regiune.

1. Liceele tehnologice pot prelua aceşti elevi pe ruta profesională pentru a veni in completarea şcolilor profesionale inexistente.

2. Asigurarea de către stat a mesei, cazării şi navetei elevilor în învăţământul profesional precum şi adaptarea unei programe speciale pentru ruta profesionalizării tehnice în liceele tehnologice sau în şcolile profesionale în regim dual.

3. Alocarea de urgenţă a unor fonduri speciale pentru dezvoltarea şi dotarea şcolilor profesionale, la fel şi pentru finanţarea cursurilor de perfecţionare a profesorilor, maiştrilor/ tutorilor din sistem.

4. Creşterea numărului de consilieri şi psihologi şcolari arondaţi unităţilor şcolare la 400 de elevi şi nu la 800-1000 cum e cazul acum, care să poată orienta profesional elevii încă din gimnaziu.

5. Demararea de urgenţă a unei campanii naţionale de informare şi promovare în mass media pentru şcolile profesionale, învăţământul profesional dual, la al cărui cadru legislativ am contribuit cu amendamente adoptate în Camera Deputaţilor pentru a asigura facilităţi fiscale agenţilor economici.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.