Cutremurul vinde. Este o afacere. Mai ales la noi, la români.

Suntem amenințați de mult timp cu cel mare de diferiți prezicători și savanți și am dezvoltat cu toții o frică de neimaginat că vom fi prinși sub dărâmături. Iar frica, sau mai exact falsele promisiuni de combatere a ei sau măcar prevenire a unui sfârșit iminent, este o afacere profitabilă. Iar instituțiile de presă, chiar și cele mai serioase, profită de acest interes sporit cu orice preț, chiar cu cel al căderii în penibil și al dezinformării.

Aflu astăzi că Times New Roman a fost calificat de Facebook drept fake news. Serios? Nici măcar nu aș încadra satira la fake news…ați fost vreodată dezinformați de echipa de „jurnaliști” de la TNR? Nu, pentru că nu oferă informație, ci divertisment, nu e o sursă de știri, ci de distracție, de deconectare de la o realitate care poate că nu este așa cum ne-am dori-o. În schimb, pe cei care inventează adevăratele fake news nu îi taxează nimeni.

Chiar nu v-ați săturat să dați click pe știri de genul „A murit!!!” sau „Vezi când o să fie cutremurul cel mare” sau „Nu o să îți vină să crezi ce i s-a întâmplat lui X”?! Și mai trist este că o fac cu toții, inclusiv presa de oarecare calitate și televiziunile care pe sticlă sunt serioase, iar pe Facebook se prostituează. Și asta pentru niște accesări, pentru că oamenii se lasă mințiți, pentru că în loc să producă conținut de calitate se limitează la a atrage lumea pe baza terapiei de șoc, terapie care se sfârșește cu o mare dezamăgire, dar publicul, ca femeia care îi gătește și îl pupă pe soțul care tocmai a bătut-o, continuă să acceseze acele titluri pompoase care ascund nimicuri sau neadevăruri.

autor: FLORIN PUPĂZĂ

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.