Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale a organizat în ultimii trei ani o serie de acţiuni de informare şi promovare a produselor agricole şi alimentare europene.

Acestea s-au adresat organizaţiilor profesionale şi interprofesionale, grupurilor şi organizaţiilor de producători, precum şi celor din sectorul agroalimentar.

Au fost acţiuni încurajate de Comisia Europeană.Uniunea Europeană exportă o gamă variată de produse din toate părţile lanţului valoric, de la produse de bază şi alte produse primare şi de la produse agricole prelucrate (cum ar fi brânza şi vinul) până la produse alimentare cu grad înalt de prelucrare, ceea ce demonstrează versatilitatea acestui sector.

Produsele emblematice cel mai des exportate ale UE sunt vinul şi băuturile spirtoase, alimentele pentru sugari, preparatele alimentare, ciocolata şi carnea de porc.

România se califică pentru majoritatea lor. Ca să se dezvolte, trebuie să profite de acest trend pozitiv, trebuie să înveţe să-şi promoveze marfa de calitate pe care o produce şi să profite de avantajul său competitiv. Iar avantajul ei este să consume mai mult de la producătorii autohtoni şi să adopte măsuri pentru reducerea deficitului comercial în sectorul agroalimentar.

În acest sens, la începutul acestei sesiuni am adresat o întrebare domnului Petre Daea, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, având ca obiect „acţiuni pentru promovarea produselor româneşti”

.Măsurile concrete propuse şi adoptate de către Ministerul Agricuturii şi Dezvoltării Rurale sunt următoarele:

1. un eveniment anual care să marcheze lansarea şi ulterior, evoluţia acestui program naţional de promovare a produselor româneşti, la care să participe reprezentanţi ai Guvernului României;

2. implicarea Casei de Comerţ Agroalimentar „Unirea” în promovarea şi comercializarea produselor agroalimentare româneşti pe piaţa locală/naţională;

3. o campanie de panotaj la nivel naţional în toate instituţiile publice (şcoli, primării, etc.) sub sloganul „Consumă responsabil produsele agroalimentare locale, cu calitate recunoscută”;

4. semnarea unui acord de parteneriat între asociaţii/cooperative/federaţii/patronate din industria alimentară, marile lanţuri de comercializare, producători din sectorul agroalimentar şi MADR, pentru organizarea unor activităţi comune de promovare a produselor agroalimentare româneşti;

5. campanii în mass-media (on-line şi audio-vizual) pentru informarea consumatorilor cu privire la acest program;6. emiterea unor acte normative care să impună obligativitatea ca autorităţile locale din marile oraşe, să pună la dispoziţia producătorilor spaţii destinate târgurilor de profil, în zilele de sâmbătă şi duminică.Însumate, aceste acţiuni şi cele organizate de producători, vor creşte consumul produselor româneşti. Iar în această perioadă, orice acţiune care ajută fermierii să îşi promoveze pro¬du¬se¬le este mai mult decât bine venită.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.