In Romania, cheltuielile pentru cadouri de Ziua Indragostitilor au crescut cu 50% in 2018 fata de 2016, potrivit studiului „Mastercard Love Index”, creat prin analizarea tranzactiilor cu cardurile de credit, debit si prepaid pe o perioada de patru zile, in trei ani consecutivi (11-14 februarie, intre 2016 si 2018). Studiul releva si o crestere cu 185% a numarului de tranzactii de comert electronic realizate in perioada analizata din 2018, fata de 2016.

Pentru 2018, datele „Mastercard Love Index” au aratat ca achizitiile facute de romani in avans, dedicate Zilei Indragostitilor, sunt realizate, in proportie de 31%, pe data de 11 februarie, dupa ce si in 2017 s-a inregistrat o valoare similara, de 33% (iar in total au fost 81.291 de tranzactii pe 11 februarie, cumulat pe ultimii 3 ani).

In acelasi timp, numarul de tranzactii efectuate de romani in restaurante a crescut cu 148% in ultimii trei ani, iar suma cheltuita in restaurante a crescut cu 54% intre 2016 si 2018. Si numarul tranzactiilor hoteliere a crescut cu 21% in 2018 fata de 2016, iar volumul cheltuielilor hoteliere s-a majorat cu 10%, in preajma Zilei Indragostitilor.

In plus, numarul tranzactiilor contactless a crescut in Romania de peste 17 ori (cu 1742%), in perioada analizata din 2018, fata de perioada similara din 2016. Ca pondere in numarul total al tranzactiilor, cele realizate cu carduri contactless au reprezentat 38% in 2018, fata de 8% in 2016. Ca volum insa, valoarea vanzarilor cu cardurile Mastercard contactless in Romania a crescut de peste 20 de ori (2069% – in perioada dedicata cumparaturilor aferente Zilei Indragostitilor din 2018, fata de aceeasi perioada din 2016).

Intr-o epoca in care platile contactless si cumparaturile electronice cu livrare in aceeasi zi reprezinta ceva normal, acum este mai usor ca oricand sa ii impresionam pe cei dragi cu surprize de Ziua Indragostitilor. Datele noastre arata ca, pe plan global, consumatorii se bucura de experiente spontane, pe care le impartasesc cu cineva special, in plus fata de cadouri materiale, chiar si atunci cand fac achizitii romantice pe ultima suta de metri. Studiul ‘Mastercard Love Index’ – acum la a patra editie – evidentiaza tendintele globale si regionale cheie pentru a descoperi preferintele consumatorilor si, speram, le ofera comerciantilor o perspectiva valoroasa asupra obiceiurilor de cumparare ale consumatorilor in perioada de varf din preajma celei mai romantice zile a anului”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager, Mastercard Romania.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.