Anunţată intempestiv, introducerea examinării de tip grilă la Bacalaureat a fost amânată cu un an, după numai două zile de la propunerea noului tip de examinare, ca reacţie la protestele organizaţiilor de elevi şi ale experţilor din domeniu.

Această succesiune de evenimente imediate din ultimele zile nu arată decât că în Guvernul României deciziile se iau în pripă, după ureche, de către persoane absolut necalificate în acest sens, consideră deputatul liberal Marilen Pirtea, coordonator al Comisiei pentru educaţie a PNL.„Cu siguranţă, această decizie privitoare la schimbarea manierei de evaluare la examenele deosebit de importante ale Bacalaureatului şi Evaluării Naţionale nu se poate lua decât după un proces consistent de dezbatere publică, condus într-un mod organizat şi cuprinzător, care să-i implice pe toţi actorii interesaţi în procesul educaţional.

Se pare că lipsa de decizie şi expertiză din Guvern nu permite o astfel de dezbatere publică, fără de care deciziile devin contestabile şi îndoielnice”, susţine Pirtea.Explicaţiile aduse pentru adoptarea noilor formate grilă de evaluare au fost superficiale, continuă deputatul PNL.

Reprezentanţii Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) s-au scuzat prin faptul că se doreşte o abordare unitară la toate disciplinele de examen şi că, în timp ce la unele discipline erau deja itemi obiectivi de examinare (socio-umane, geografie), la altele nu erau utilizaţi astfel de itemi, la română, la ,atematică şi la istorie.

Deputatul spune că nu se poate vorbi de obiectivitate în examinare decât atunci când se asigură toate condiţiile de testare a cunoştinţelor şi abilităţilor elevilor, în deplină egalitate şi corectitudine, printr-o metodă coerentă la nivel naţional: „Nimeni nu poate da asigurări ferme că maniera de examinare prin testare grilă chiar se ridică la aceste exigenţe, mai multe voci publice aducând în aceste zile contraargumente.

Din nou, s-a demonstrat că în absenţa unei dezbateri reale nu pot exista concluzii clare şi nu se poate fundamenta o decizie coerentă pentru sistemul de învăţământ”.

Marilen Pirtea subliniază faptul că o schimbare radicală a manierei de examinare nu se poate adopta în lipsa unui responsabil titular al acestui portofoliu: „Urmarea scandalului creat, amânarea cu un an a aplicării acestei decizii, este o dovadă a haosului din guvernare, cu efecte directe care vor duce la bulversarea elevilor şi la alterarea corectitudinii evaluărilor”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.