”Planul semafor” al guvernului, de începere a noului an școlar, anunțat cu mare tam-tam, adâncește haosul și bulversează o întreagă generație de copii și adolescenți, care și așa are de suferit din cauza pandemiei.
Incertitudinea celor trei scenarii – verde, galben și roșu -, mesajele contradictorii transmise de cei care ar trebui să gestioneze și să găsească soluții acestei situații extrem de complexe, dar mai ales, faptul că în al doisprezecelea ceas Guvernul PNL se spală pe mâni de responsabilități, forțează limita incompetenței.
Așa numita ”descentralizare” a deciziei legată de felul în care vor fi reluate cursurile și aruncarea acestui cartof fierbinte la nivel local, fără a scoate o vorbă despre alocarea resurselor de care este atâta nevoie, este dovada clară că Guvernul PNL Orban recunoaște că este depășit de situație.
Indolența și lipsa de preocupare față de problemele reale își spun cuvântul. Tabletele promise de Guvernul Orban la începutul crizei sanitare nu au ajuns nici acum la copiii din familii defavorizate și nici nu există siguranța că vor ajunge până la începutul noului an școlar.
Minciuna a ieșit la suprafață. În continuare, vicepremierul Raluca Turcan și ministrul Educației, Monica Anisie, se rezumă la promisiuni conjugate la timpul viitor.
În lipsa echipamentelor și a pregătirii necesare, consecințele sunt îngrijorătoare. Studiul Fundației World Vision România, disponibil aici https://bit.ly/3guINeb, care arată că peste 40% din copiii din mediul rural nu au participat la școala online în timpul pandemiei, este un semnal de alarmă.
Ce face premierul PNL Ludovic Orban în acest timp? Este preocupat de respectarea drepturilor pedofililor și de faptul că agresorii sexuali ai minorilor sunt discriminați.
Declarațiile halucinante făcute de vicepremierul Raluca Turcan și de ministrul Educației, Monica Anisie, dacă elevii trebuie sau nu să poate mască la cursuri și în ce condiții concrete pot fi reluate cursurile, ne pun și mai mult pe gânduri.
Este tot mai clar că acest Guvern nu doar că nu are priceperea și competența să rezolve lucrurile dar nici nu înțelege profunzimea problemelor cu care oamenii se confruntă.
Sistemul de învățământ are nevoie de investiții, pregătire și adaptare la noile cerințe pentru desfășurarea anului școlar în condiții de siguranță sanitară pentru elevi și cadre didactice.
Și asta, în ritm alert.
Deși Primăria Capitalei nu are în administrare rețeaua școlară, această fiind la primăria de sectoare, cred că este responsabilitatea noastră, a tuturor, să nu lăsăm lucrurile așa.
Îi invit pe colegii mei primari la o dezbatere aplicată cu privire la pregătirea începerii anului școlar.
Este momentul să vorbim pe o singură voce, indiferent de opțiunile politice, și să cerem răspicat Guvernului ca atunci când ne transferă responsabilități, să aloce și resursele financiare necesare pentru a le rezolva.
Pentru că sunt oameni care pot, vor și au priceperea să ia măsuri și să le pună la timp în practică!