Deputatul PNL de Argeş, Dănuţ Bica, afirmă că restaurarea şi reabilitarea Gării Regale din Curtea de Argeş este încă unul dintre proiectele de investiţii pe care PSD le-a blocat ani de-a rândul, dar pe care Guvernul PNL, chiar şi în condiţiile crizei sanitare şi economice generate de epidemia de coronavirus, le va implementa în perioada următoare:

„La numai o săptămână de la încheierea contractului pentru proiectarea şi execuţia Secţiunii 5, Curtea de Argeş-Piteşti, din Autostrada Sibiu-Piteşti, Lucian Nicolae Bode, ministrul liberal al Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, şi-a pus semnătura pe un alt contract extrem de important pentru infrastructura de transport din judeţul Argeş, cel de finanţare pentru elaborarea expertizei tehnice în vederea realizării lucrărilor de reabilitare a Gării Regale din Curtea de Argeş.Gara din Curtea de Argeş a fost inaugurată pe 27 noiembrie 1898, dată la care a avut loc şi punerea în circulaţie a căii ferate Piteşti-Curtea de Argeş.

A fost construită în mai puţin de unsprezece luni, la cererea Regelui Carol I, după planurile cunoscutului arhitect francez Andre Lecomte de Nouy. Coordonatorul întregului ansamblu de lucrări feroviare din zonă (linia Piteşti-Curtea de Argeş, superbele gări din Bascov, Merişani, Băiculeşti şi Curtea de Argeş şi alte elemente de construcţie specifice) a fost eminentul inginer Elie Radu, un adevărat artizan al Căilor Ferate Române.Clădirea Gării din Curtea de Argeş a fost declarată monument de arhitectură, având un design care o face să fie unică în România.

Este o construcţie extrem de frumoasă, realizată după un model original francez combinat cu elemente în stil neoromânesc, dar împodobită şi cu decoraţiuni care duc cu gândul la palatele din Andaluzia.Gara a fost înfiinţată şi cu scopul de a înlesni deplasarea membrilor familiei regale la Mănăstirea Curtea de Argeş, după alegerea acesteia de către Regele Carol I drept necropolă regală.

A primit supranumele de „Gară Regală” pentru că toţi suveranii României înmormântaţi la Curtea de Argeş, cu excepţia lui Carol al II-lea şi a Reginei Elena, au fost aduşi în oraş cu trenul.În prezent, deşi este o bijuterie arhitecturală şi este amplasată la confluenţa unor drumuri importante, această clădire, care are o simbolistică specială atât pentru municipiul Curtea de Argeş, cât şi pentru istoria ţării noastre, din cauza neglijenţei autorităţilor se găseşte într-o avansată stare de degradare.

Tencuiala de pe pereţi este în multe locuri căzută, plouă prin acoperiş, ceasul Paul Garnier amplasat pe faţada dinspre peroane, asemănător celui din Gara Centrală din Paris, nu mai funcţionează, iar maiestuosul candelabru de cristal care lumina sala de aşteptare, încăpere în care se ţineau odinioară cele mai frumoase baluri ale acelor vremuri, a fost transferat la Regionala CFR Craiova, gara din Curtea de Argeş pierzând astfel un element decorativ excepţional.

Pentru a nu se vedea starea deplorabilă a clădirii, în luna decembrie 2017, cu ocazia funeraliilor Regelui Mihai I, pereţii exteriori ai acesteia au fost acoperiţi cu nişte pânze, care între timp au început să se desprindă.În consecinţă, având în vedere potenţialul turistic deosebit al municipiului Curtea de Argeş şi al zonei adiacente, restaurarea Gării Regale din Curtea de Argeş, singurul Oraş Regal din ţară, şi menţinerea sa în circuitul feroviar constituie o obligaţie morală şi cel mai potrivit omagiu ce poate fi adus făuritorilor României Mari.

În acest context, luni, 18 mai, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Nicolae Bode, a semnat contractul de finanţare pentru elaborarea expertizei tehnice în vederea realizării lucrărilor de reabilitare a Gării Regale din Curtea de Argeş, după ce în data de 18 martie 2020 fusese semnat şi contractul pentru DALI (documentaţia tehnico-economică de avizare a lucrărilor de intervenţie).

Ministerul Transporturilor a precizat că, având în vedere statutul de monument de arhitectură al clădirii, lucrările de reparaţii, restaurare şi reabilitare vor fi realizate cu materiale şi tehnici specifice epocii în care a fost construită şi numai cu personal atestat de Ministerul Culturii pentru acest gen de obiectiv.Pentru mine, ca deputat de Argeş, semnarea acestui contract are o semnificaţie sporită. Fac această afirmaţie având în vedere că este încă unul dintre proiectele mele de suflet din acest mandat de deputat care, sub guvernarea PNL, devine realitate. Gara Regală din Curtea de Argeş, perla Căilor Ferate Române, lăsată să se prăbuşească de guvernele PSD, va fi, în sfârşit, restaurată şi reabilitată.

Cunoscând foarte bine cât de necesară este salvarea acestui monument de arhitectură, mai ales pentru revitalizarea industriei turistice în zonă, am depus în ultimii trei ani amendamente la proiectele de legi ale bugetului de stat, m-am adresat în mod repetat, prin întrebări şi interpelări, declaraţii politice şi comunicate de presă, miniştrilor cu responsabilităţi în domeniu, solicitându-le să adopte măsuri urgente pentru demararea investiţiei.

De acum, am certitudinea că, într-un viitor apropiat, Gara Regală din Curtea de Argeş, care nu este o simplă clădire, ci o parte din istoria noastră naţională, îşi va recăpăta splendoarea de altădată”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.