Dupa restrictiile alimentare pe care vi le-ati propus pentru a arata bine in costum de baie, nu vad niciun motiv pentru care vacanta sa va ameninte silueta. In primul rand soarele si aerul plin de vapori de iod au efect de inhibare a apetitului, iar inotul sau chiar statul in apa de mare consuma calorii.

Singurul „dusman“ in aceasta perioada poate fi pofta de dulciuri, fructe si bauturi racoritoare, care consumate in exces pot “trage” greu la cantar.

Sfaturi practice pe malul marii

  • Incercati sa nu petreceti concediul in regim all-inclusive, simplul fapt ca totul este gratis si din abundenta va va determina sa mancati cu mult peste nevoile voastre
  • Pentru ca este cald, puteti renunta cu usurinta la masa de pranz si sa o inlocuiti cu un sandvis, o salata sau cateva fructe proaspete (pepene, caise, piersici, prune, mere)
  • Atentie de alcool, consumati-l cu masura si de preferat spre seara
  • Reduceti consumul de produse fainoase si paine, profitati de pestele proaspat si de legumele de sezon
  • Sucurile de fructe sunt prea concentrate in zahar, asa ca inlocuiti-le cu ceai rece sau café-frappé; folositi obligatoriu indulcitori
  • Inghetata este prin definitie un desert al verii, asa ca o puteti consuma zilnic. Varianta la cornet, fara topping-uri, este cea mai sigura din punct de vedere al siluetei. Combinatia de lapte cu zahar din inghetata se absoarbe lent, nu ingrasa si in acelasi timp satisface nevoia de dulciuri
  • Decat felii de pizza sau gogosi vandute pe plaja, mai bine faceti efortul sa va deplasati intr-un loc unde sa gasiti o salata cu ton, mozzarella cu rosii sau un sandvis cu sunca si legume
  • La fast-food gasiti de obicei frigarui, alegeti varianta la farfurie, fara sos de maioneza, paine si cartofi si completati-o cu iaurt sau lapte batut
  • Nu mancati mai mult de 1 kg fructe/zi si evitati-le seara, daca nu vreti sa va ingrasati
  • Purtati intotdeauna cu voi o sticla de apa. Incercati sa beti cat mai multa apa ca sa preveniti deshidratarea, nu exista restrictii de cantitate pentru consumul de apa

Strategia pentru bufetul all-inclusive

  • Incepeti direct cu felurile principale si umpleti farfuria jumatate cu legume, jumatate cu carne/peste
  • Din sectorul de aperitive evitati salatele cu sos sau orez, branzeturile si mezelurile grase; puneti in farfurie doar o singura bucatica din fiecare fel
  • Evitati pe cat posibil sectorul cu paste si pizza
  • Daca nu v-ati saturat, faceti o noua vizita la capitolul peste/fructe de mare si, chiar daca nu va plac in mod deosebit, consumati-le pentru ca sunt sanatoase si nu ingrasa
  • Folositi o farfurie mare, cu diametrul de 30 cm, pe care sa puneti toata mancarea care va tenteaza; consumati-o in totalitate si veti constata cu surprindere ca dupa ce ati gustat din mai multe preparate, putine sunt cele din care ati dori in mod real inca o portie
  • Singurul moment al zilei in care puteti manca relaxati este micul dejun, asa ca dati frau liber apetitului si curiozitatilor culinare dimineata – caloriile vor fi arse cu siguranta pe parcursul zilei
  • Daca aveti o slabiciune majora pentru dulciuri, va puteti satisface curiozitatea incercand bucatele foarte mici (cat o lingurita) din sortimentele cele mai apetisante; consolati-va cu ideea ca veti gasi si a doua zi aceleasi preparate, deci nu trebuie sa mancati totul odata
  • Dulciurile, zaharul si excesul de fructe contin glucide cu absorbtie rapida pe care organismul le transforma usor in grasime.
  • Profitati de varietatea mare de mancare si incercati produsele mai deosebite, pe care poate nu le regasiti in alimentatia voastra zilnica.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.