Salut cu deosebită satisfacţie faptul că miercuri, 7 noiembrie 2018, Puterea şi Opoziţia şi-au dat mâna în Camera Deputaţilor, susţinând un proiect naţional prioritar – Autostrada Unirii, cunoscută şi ca Autostrada 8 sau Autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni.

Proiectul de Lege privind aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Iaşi – Târgu Mureş AUTOSTRADA UNIRII (PL-x 557/2017), iniţiat de deputaţii PMP Petru Movilă şi Marius Paşcan şi introdus de 71 de parlamentari, a întrunit votul a 261 de deputaţi, faţă de 2 voturi contra şi 5 abţineri.Autostrada Unirii va avea o lungime de 320 de kilometri şi va fi construită din fonduri europene. Comisarul european Corina Creţu a anunţat, în repetate rânduri pe parcursul ultimelor luni, disponibilitatea Comisiei Europene de a acorda finanţarea necesară realizării Autostrăzii Unirii, costul estimat în Master Planul General de Transport al României fiind de 4 miliarde de euro. Lucrările vor trebui demarate în 30 de zile din momentul promulgării legii, cu termen de execuţie maximum 4 ani, iar darea în exploatare a Autostrăzii Unirii, inclusiv a noului pod peste Prut, să aibă loc către 1 decembrie 2022.Este deosebit de important că Autostrada Unirii va interconecta Republica Moldova cu România, întrucât proiectul prevede construirea unui nou pod peste râul Prut, în apropierea municipiului Ungheni, străpungând graniţa nedreaptă impusă de sovietici.Am interpelat Ministerul Transporturilor privind măsurile concrete întreprinse în vederea prezentării proiectului Autostrăzii Unirii pentru obţinerea finanţării nerambursabile în cadrul POIM (Programului Operaţional de Infrastructură Mare), dar şi a altor proiecte mari de infrastructură (drumul expres Craiova – Piteşti, podul peste Dunăre de la Brăila, metroul Pipera – Berceni, infrastructura feroviară etc.). Promit să menţin subiectul Autostrăzii Unirii în centrul preocupărilor mele ca deputat şi să uzez de toate pârghiile de control parlamentar pentru a veghea asupra bunei realizări în termen a acestui proiect prioritar.Votul solidar de astăzi, privind aprobarea construcţiei acestui coridor de comunicaţie terestră reprezintă, după Declaraţia de Unire din 27 martie, o mică reabilitare morală a clasei politice de la Bucureşti în cadrul unui an Centenar în mare parte ratat. Acest vot le dă un nou semnal pozitiv tuturor românilor care îşi doresc refacerea unităţii distruse a naţiunii române.Ne-am convins o dată în plus că atunci când suntem capabili de manifestarea voinţei politice în consens cu aşteptările românilor, diferenţele de partid sau de grup nu mai contează. Proiectul strategic Autostrada Unirii confirmă că solidaritatea naţională şi abordările vizionare sunt posibile. Autostrada Unirii este, dincolo de orice, una din căile corecte care deschid readucerea Basarabiei în familia noastră naţională românească şi europeană.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.