În urmă întâlnirii de săptămâna trecută cu vicepremierul Raluca Turcan, astăzi a avut loc prima şedinţă de lucru care i-a reunit pe reprezentanții AROC și pe cei ai autorităţilor, în procesul de redeschidere a industriei de evenimente live în condiţii de maximă siguranţă.
Asociaţia Română a Organizatorilor de Concerte (AROC) a participat astăzi la una dintre primele întâlniri ale grupurilor de lucru având ca scop discutarea planului de redeschidere a sectorului live din România şi măsurile care trebuie adoptate în vederea desfăşurării în condiții optime a evenimentelor în viitorul apropiat.
La întâlnirea de astăzi au participat, sub coordonarea vicepremierului Raluca Turcan, reprezentanţi ai Ministerului Culturii, Institutului Naţional de Sănătate Publică şi AROC. Din partea Asociaţiei Române a Organizatorilor de Concerte au fost prezenţi Cristi Beiu (Sublime Events), Răzvan Manta (BestMusic Live), Oana Giurgiu (TIFF), Andreea Bugnariu (SNSRS/ Sunwaves), Andreea Nedelea (consultant producţie AROC) şi Codruţa Vulcu (Vicepreşedinte AROC şi fondatoare ARTmania).
Printre punctele de pe lista de lucru ce au constituit subiectul discuţiilor în cadrul întâlnirii de astăzi se numără:
– măsurile de siguranţă existente pentru spectacolele outdoor şi indoor având capacitate de până la 500 persoane şi propunerile de modificare a acestor norme în baza neconcordanţelor identificate în aplicarea lor, astfel încât să asigure desfăşurarea evenimentelor în condiţii de maximă siguranţă pentru participanţi şi lucrători;
– redactarea unui plan de redeschidere etapizată şi normelor aferente acestei redeschideri în funcţie de situaţia epidemiologică;
În decursul săptămânii viitoare, AROC va transmite către Ministerul Culturii, INSP, Ministerul Sănătăţii şi Guvernului României un document centralizat care va cuprinde propuneri de modificări ale măsurilor existente, redactate după consultarea operatorilor ce au desfăşurat evenimente în ultima perioadă. Scopul acestui document este identificarea, împreună cu autorităţile competente, a celor mai bune soluţii pentru ca evenimentele să se poată desfăşura în condiţii optime, din punct de vedere sanitar cât şi cultural.
Industria evenimentelor a fost printre primele dintre cele mai grav afectate domenii de activitate de pandemia Covid-19, astfel încât a apărut necesitatea urgentă a adoptării unor măsuri speciale pentru desfăşurarea spectacolelor live în perioada următoare. Repornirea activităţilor din domeniul cultural şi din domeniile adiacente reprezintă un pas necesar pentru supravieţuirea activităţilor prestate de societăţile comerciale şi ONG-urile implicate în organizarea de evenimente indoor şi outdoor, de concerte sau festivaluri, dar şi a companiilor de suport (scenotehnică, logistică, infrastructură etc.) şi a personalului lucrător în industria de evenimente.
AROC se bucură că a găsit în Guvernul României un partener receptiv, dispus să înțeleagă problemele acestui sector şi să ofere sprijin industriei de spectacole, şi este deschisă spre conlucrarea productivă cu autorităţile, prin întâlniri periodice cu grupuri de lucru constituite din membrii asociaţiei şi autorităţile competente pentru fiecare dintre subdomeniile industriei, astfel încât să ofere sprijin pentru toate categoriile de evenimente, de la spectacole indoor cu capacitate redusă la spectacole outdoor de capacitate mare şi festivaluri.